ناچ آیفون 13 در مقایسه با نسل گذشته چه تغییری کرده است؟


ناچ آیفون 13 در مقایسه با نسل گذشته چه تغییری کرده است؟

گجت نیوز اپل از سری iPhone 13 پرده‌ برداری کرد. گوشی‌های 2021 اپل همچنان دارای ناچ در نمایشگر خود هستند؛ اما ناچ آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 چه تغییری را به خود دیده است؟ آیفون 13 با تغییرات بسیار کمی در بخش طراحی همراه شده است. یکی از این تغییرات کوچکتر شدن عرض بریدگی بالای... نوشته ناچ آیفون 13 در مقایسه با نسل گذشته چه تغییری کرده است؟...

اپل از سری iPhone 13 پرده‌ برداری کرد. گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل همچنان دارای ناچ در نمایشگر خود هستند؛ اما ناچ آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲ چه تغییری را به خود دیده است؟

آیفون ۱۳ با تغییرات بسیار کمی در بخش طراحی همراه شده است. یکی از این تغییرات کوچکتر شدن عرض بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ است. این تغییر به لطف طراحی مجدد محل جایگیری دوربین TrueDepth ممکن شده است. اسپیکر نیز بالای بخش دوربین قرار دارد.

اپل در مراسم خود گفت که اجزاء دوربین TrueDepth حالا در فضایی ۲۰ درصد کوچکتر از نسل قبل جای گرفته‌اند. در واقع عرض ناچ آیفون ۱۳ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است؛ هرچند اگر تصاویر آیفون ۱۳ را با آیفون ۱۲ مقایسه کنید، متوجه می شوید که این قسمت کمی هم بلند‌تر شده است.

ناچ آیفون 13 در مقایسه با نسل گذشته چه تغییری کرده است؟

شاید میزان این افزایش ارتفاع ناچیز باشد و احتمالا در حدود ۱ میلی‌متر است؛ اما در تصاویر رسمی گوشی‌های اپل کاملا مشهود است. گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل از هفته آینده روانه بازار خواهند شد و در آن وقت می‌توان متوجه ابعاد دقیق آنها شد. به طور کلی می‌توان گفت که کوچک‌تر شدن ناچ باعث شده آیفون ۱۳ ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

اما از طرفی باید به این واقعیت اشاره کرد که این تغییر تاثیر زیادی بر استفاده روزمره نخواهد شد. زیرا نه این فضا به اندازه کافی بزرگ است که برنامه‌ها بتوانند محتوای خاصی را در آن نشان دهند و نه اینکه سیستم عامل از آن برای نشان دادن موردی در نوار وضعیت استفاده می‌کند.

تنها می‌توان گفت که این تغییر اندازه از لحاظ زیبایی شناختی در آیفون ۱۳ تاثیر گذاشته است. شاید یک روز در سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از آیفون بدون ناچ باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی