اولین آیفون 1 ترابایتی اپل با قیمت 1500 دلار معرفی شد


اولین آیفون 1 ترابایتی اپل با قیمت 1500 دلار معرفی شد

گجت نیوز شایعات در نهایت به واقعیت تبدیل شدند و شرکت اپل از اولین آیفون 1 ترابایتی خود رونمایی کرد که یکی از گران‌قیمت‌ترین آیفون‌های تاریخ نیز به حساب می‌آید. نخستین آیفون 1 ترابایتی اپل به صورت رسمی رونمایی شد و در ماه سپتامبر با قیمتی نجومی وارد بازار خواهد شد. گران‌ترین آیفون‌ تاریخ با حافظه 1... نوشته اولین آیفون 1 ترابایتی اپل با قیمت...

شایعات در نهایت به واقعیت تبدیل شدند و شرکت اپل از اولین آیفون ۱ ترابایتی خود رونمایی کرد که یکی از گران‌قیمت‌ترین آیفون‌های تاریخ نیز به حساب می‌آید.

نخستین آیفون ۱ ترابایتی اپل به صورت رسمی رونمایی شد و در ماه سپتامبر با قیمتی نجومی وارد بازار خواهد شد.

گران‌ترین آیفون‌ تاریخ با حافظه ۱ ترابایتی

در چند ماه اخیر، شایعات مختلفی پیرامون سری آیفون ۱۳ منتشر شد که یکی از آن‌ها، معرفی یک مدل با حافظه ۱ ترابایتی بود. این شایعه حالا رنگ واقعیت به خود گرفته و مدل مذکور را در سری آیفون‌ ۱۳ پرو و پرو مکس می‌توانید پیدا کنید.

آیفون ۱۳ پرو چند تغییر محسوس نسبت به مدل پایه دارد، از جمله صفحه نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، باتری بهتر و لنز تله‌فوتو، حالا حافظه ۱ ترابایتی را هم باید به این فهرست اضافه کنیم.

اما یک ترابایت دقیقا چه قدر است؟ هزار گیگابایت یا به عبارت دیگر، ۱۰۰۰۰۰۰ مگابایت. با این میزان حافظه، می‌توانید ۲۵۰ هزار عکس با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گرفته یا ۶.۵ میلیون صفحه‌ متنی ذخیره کنید (فایل‌های ورد یا پی‌دی‌اف).

اولین آیفون 1 ترابایتی اپل با قیمت 1500 دلار معرفی شد

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شود که ۱ ترابایت حافظه برای یک گوشی هوشمند، چه فایده‌ای دارد؟ برای مثال، می‌توانیم به کارآمدی آن برای عکاسان و فیلمبرداران اشاره کنیم که گاهی از گوشی به عنوان یک دوربین ثانویه استفاده می‌کنند، زیرا کیفیت بالایی دارد و می‌تواند مفید واقع شود. ما حتی فیلمسازانی داریم که با آیفون آثار سینمایی تولید می‌کنند و یک ترابایت حافظه می‌تواند کار را برای آن‌ها آسان‌تر کند.

البته این اولین بار نیست که یک گوشی با حافظه ۱ ترابایتی معرفی می‌شود، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس و نسخه التیمیت ایسوس ROG Phone 2 نیز دارای حافظه داخلی مشابه‌ای بودند. اما برای طرفداران اپل، این اولین بار است که چنین موبایلی معرفی شده و برای بعضی از کاربران حرفه‌ای محصولات اپل، می‌تواند اتقاق بزرگی باشد.

یکی دیگر از تغییرات سری ۱۳ این است که دیگر خبری از آیفون‌های ۶۴ گیگابایتی نیست و حتی مدل‌های پایه نیز از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. این رویکرد کمک می‌کند تا مدل‌های ارزان‌تر ارزش خرید بالاتری داشته باشند. در ادامه می‌توانید قیمت‌ مدل‌های مختلف را مطالعه کنید که مدل ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو، حدود ۱۵۰۰ دلار و مدل ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس، حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است:

آیفون ۱۳ مینی:

مدل ۱۲۸ گیگابایتی: ۶۹۹ دلارمدل ۲۵۶ گیگابایتی: ۷۹۹ دلارمدل ۵۱۲ گیگابایتی: ۹۹۹ دلار

آیفون ۱۳:

مدل ۱۲۸ گیگابایتی: ۷۹۹ دلارمدل ۲۵۶ گیگابایتی: ۸۹۹ دلارمدل ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلار

آیفون ۱۳ پرو:

مدل ۱۲۸ گیگابایتی: ۹۹۹ دلارمدل ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلارمدل ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۲۹۹ دلارمدل ۱ ترابایتی: ۱۴۹۹ دلار

آیفون ۱۳ پرو مکس:

مدل ۱۲۸ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلارمدل ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلارمدل ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۳۹۹ دلارمدل ۱ ترابایتی: ۱۵۹۹ دلار

سری گوشی‌های آیفون ۱۳ از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر ۱۴۰۰) وارد بازار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند