تحصیلات عالی؛ فرصت یا تجدید ساختار اقتصادی


تحصیلات عالی؛ فرصت یا تجدید ساختار اقتصادی

با شکل‌گیری لایحه بودجه دموکرات‌ها، سیاست آموزش‌ عالی ایالات‌متحده بار دیگر محل بحث شده است. اکنون زمان مناسبی برای تجدیدنظر در رویکرد ایالات‌متحده نسبت به حوزه آموزش‌ عالی است که در دهه‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای متناقض و ناپایدار شده‌ است. مهمتر از همه، سیاست‌گذاران باید در مورد چگونگی تبدیل کالج‌های ایالات‌متحده به‌عنوان موتور محرک رو به بالا...

به گزارش بلومبرگ، بسیاری از افرادی که بر مشکلات سیستم دانشگاهی ایالات‌متحده تمرکز می‌کنند، تنها افزایش شهریه و بدهی دانشجویی را در نظر می‌گیرند. برخی دیگر نیز درگیر نابرابری در دانشگاه‌های نخبه، مانند آیوی لیگ (Ivy League) هستند. هر دو نگرانی قابل توجیه است اما چالش‌ها بسیار فراتر از این مسائل است. با این واقعیت شروع کنید که سیستم دانشگاهی به‌طور فزاینده‌ای نابرابر شده‌ است و دانشجویان کم‌درآمد با نمرات آزمون بالا کمتر از دانشجویان پردرآمد با نمرات پایین، فارغ التحصیل می‌شوند.

این مشکل با گفت‌وگو با پذیرش دانشگاه‌های آیوی لیگ به احتمال زیاد حل نخواهد شد. هنگامی که سازمان‌هایی مانند Equality of Opportunity Project، US News، World Report و CollegeNET سعی کرده‌اند میزان حمایت اقتصادی دانشگاه‌های مختلف از دانشجویان خود را بسنجند، دانشگاه‌های کالیفرنیا، نیویورک و سایر دانشگاه‌های دولتی ارزان بهترین حمایت‌های مالی را انجام می‌دهند. علاوه‌براین، دانشگاه‌های خصوصی مانند هاروارد و ییل کمتر با دانشجویان همراه هستند.

هدف سیاست آموزش‌عالی ایالات‌متحده باید افزایش تعداد افرادی باشد که از این موسسات فارغ التحصیل می‌شوند بدون آنکه بار مالی زیادی را بر آنان تحمیل کند. کمک شهریه بخشی از این بار را سبک می‌کند اما برای دانشجویان کم درآمد، حتی هزینه اتاق و تخت نیز یک عامل بزرگ محسوب می‌شود بنابراین ارائه مسکن ارزان به دانشجویان در دانشگاه‌های کارگری ضروری است.

همچنین پول تنها مشکلی نیست که فرزندان کارگران را از اتمام کالج باز می‌دارد. سیاست‌هایی مانند برنامه‌های یکپارچه می‌تواند در هزینه، تلاش و سردرگمی بچه‌ها برای ارائه درخواست به بسیاری از دانشگاه‌ها صرفه‌جویی کند. سرمایه‌گذاری در مشاوره و راهنمایی در دبیرستان می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا برای چالش‌های دانشگاه آماده شوند.

بااین‌حال، مهم است که تشخیص داده شود، همه افراد نباید از یک دوره چهار ساله دانشگاهی فارغ‌التحصیل شوند. از آنجا که بحث بر سر آموزش‌ عالی تحت سلطه افرادی است که خود از کالج‌های چهار ساله فارغ التحصیل شده‌اند، تمایلی طبیعی برای تصور دنیایی وجود دارد که در آن همه یک فارغ‌التحصیل کارشناسی از یک دانشگاه خوب باشند اما این واقعیتی نیست که آمریکایی‌های طبقه کارگر با آن روبرو هستند، نه تنها بسیاری از آن‌ها برای دوره‌های چهار ساله آموزشی آماده نیستند بلکه بسیاری به سادگی می‌خواهند در اسرع وقت به دنیای کار بروند و حقوق خوبی دریافت کنند.

تحصیلات عالی؛ فرصت یا تجدید ساختار اقتصادی

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کالج‌های محلی موتورهای مهم و قدرتمندی برای حرکت رو به بالا هستند، بنابراین این موسسات به حمایت بیشتری نیاز دارند. ازجمله این تلاش‌ها شامل کالج عمومی رایگان و حمایت بیشتر از ایالت‌ها برای ارزان‌تر و در دسترس‌تر شدن دانشگاه‌های دولتی است همچنین بیشتر کردن کمک هزینه Pell است که کمک مالی بسیار بهتری نسبت به وام‌های ارزان‌قیمت ارائه می‌کند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که آموزش حرفه‌ای سهم درآمد یک کشور را که به طبقه کارگر می‌رسد، افزایش می‌دهد. آلمان از این موضوع برای ایجاد یک بخش تولید صادرات در سطح جهانی استفاده کرده‌ است. اینکه آلمان اقتصادی برابرتر از اقتصاد آمریکا دارد نکته مهم دیگری را می‌رساند؛ تحصیلات عالی فقط یک فرصت نیست، بلکه تجدید ساختار اقتصاد است.

آمریکایی‌ها در هر دو جناح سیاسی در حال درک این هستند که تولید و صادرات نقش بسیار کمی در اقتصاد ایالات‌متحده ایفاء می‌کنند. بایدن و رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ در مورد تقویت صنعت، نه تنها برای ایجاد مشاغل خوب بیشتر بلکه برای رقابت با چین، صحبت کرده‌اند و تحصیلات عالی بخش مهمی از این تحول است.

محققانی که سیاست صنعتی را مطالعه می‌کنند، دریافتند که دسترسی به آموزش‌های شغلی و تحصیلات عالی از جمله مهمترین سیاست‌ها در زمینه ایجاد نیروی کار است که می‌تواند از صنایع تولیدی محلی پشتیبانی کند.

به عبارت دیگر، از نظر برابری فرصت و سیاست صنعتی‌سازی هیچ جایگزینی برای یک طبقه کارگر با مهارت فنی بالا وجود ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا