کتابخانه سیار به روستاهای ابهر می‌رسد


کتابخانه سیار به روستاهای ابهر می‌رسد

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر، از راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین بختیاری شامگاه دیروز (۲۳ شهریورماه) در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به راه‌اندازی خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: میز مرجع مجازی با هدف ارائه خدمتی نوین به اعضای کتابخانه‌ها، تأمین نیازهای پژوهشی و پاسخ‌گویی به سئوالات مطالعاتی در کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح امکان جست‌وجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منبع دیجیتال و پاسخ‌گویی به سئوالات مطالعاتی و مشاوره اطلاعاتی به اعضا فراهم است، اضافه کرد: ارائه منابع اطلاعاتی نیز شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی فارسی و لاتین، کتاب الکترونیک، پایان‌نامه و ... از ۱۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی معتبر است.

این مسئول با یادآوری اینکه این طرح در دو کتابخانه‌ عمومی ابهر نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح افراد علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کرونایی کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری، مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

بختیاری با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در ابهر، بیان کرد: این کتابخانه با مشارکت بانک ملت همزمان با برگزاری یادواره شهدای ۴۰۰ شهید ابهر راه‌اندازی خواهد شد. همچنین کتابخانه فرهنگسرای حسین‌آباد نیز در صورت تحویل تجهیز و در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار خواهد گرفت.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر ۱۲ کتابخانه در شهرستان ابهر فعال است که تا آبان‌ماه این تعداد به ۱۴ کتابخانه خواهد رسید، تصریح کرد: در راستای کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی و با توجه به نقش کتابخانه‌ها در یادگیری مادام‌العمر و آموزش‌های عمومی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ارتقای مهارت‌ها و بهبود سبک زندگی کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی به صورت مجازی در فضای اسکایپ‌روم در ابهر برگزار می‌شود که پنج کارگاه تاکنون برگزار و دو کارگاه نیز در حوزه ازدواج و پیشگیری برگزار خواهد شد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر، گریزی به راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مرکز خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی در درمانگاه علایی با طرح سامان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ ایستگاه مطالعه در شهرستان ابهر وجود دارد که به علت شیوع کرونا اکثر آن‌ها غیرفعال هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس