امام جمعه شیراز: موکب اربعین در بین‌الحرمین این شهر برپا شود


امام جمعه شیراز: موکب اربعین در بین‌الحرمین این شهر برپا شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز از هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی موکب عزای حسینی در بین‌الحرمین شیراز در ایام اربعین حسینی دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه در نشست هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی در شیراز افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت باید در این ایام و مناسبت‌های مذهبی نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی ادامه داد: شیراز از دیرباز نیز به بین‌الحرمین مشهور بوده و این نوع تعابیر در این شهر مذهبی قدمت داشته است.
او اظهار داشت: فراهم نشدن شرایط برای برپایی زیارت اربعین حسینی در کربلای معلی در سال گذشته، این ایده را خلق کرد با برپایی این مراسم در شیراز نسبت به برجسته سازی بین‌الحرمین شیراز اقدام شود و دیدیم که مردم هم استقبال خوبی کردند و موکب‌ها و هیات نیز مستقر شدند.

امام جمعه شیراز: موکب اربعین در بین‌الحرمین این شهر برپا شود


آیت‌الله دژکام بیان کرد: امسال نیز این مراسم باید با شکوه بیشتری نسبت به سال قبل برگزار شود و قطعا باید از تمام سنت‌های حسنه‌ای که بنا گذاشته ‌شده یا می‌شود حمایت ویژه کرد.
امام جمعه شیراز، همچنین خواستار انعکاس برپایی مراسم اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت (ع) در سطح ملی شد.
وی درباره بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) نیز گفت: گرچه این مناسبت همه ساله در دهه کرامت برگزار می‌شود اما جای خالی یک مراسم در روز شهادت احمد بن موسی(ع) نیز احساس می‌شود که باید دیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور