نام‌نویسی داوطلبان در طرح همیاران طبیعت ارسنجان 100 درصد افزایش یافت


نام‌نویسی داوطلبان در طرح همیاران طبیعت ارسنجان 100 درصد افزایش یافت

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: از ابتدای آغاز نام‌نویسی داوطلبان در طرح همیاران طبیعت تا مردادماه 1400، بیش از 90 نفر از طبیعت دوستان شهرستان در این طرح نام‌نویسی کردند که این تعداد در شهریورماه به 200 نفر افزایش پیدا کرده و بیش از 100 درصد رشد داشته است.

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، حسن خسروانیان افزود: مردم طبیعت دوست شهرستان ارسنجان با هدف عمومیت یافتن فرهنگ منابع طبیعی، در طرح همیاران طبیعت نام‌نویسی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح افراد علاقه‌مند به طبیعت به طور داوطلبانه و افتخاری با هدف همکاری با اداره منابع طبیعی در قالب سه گروه محافظ، مروج و دانش‌آموز فعالیت می‌کنند که با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک تعداد داوطلبان و علاقه‌مندان افزایش خواهد یافت.

نام‌نویسی داوطلبان در طرح همیاران طبیعت ارسنجان 100 درصد افزایش یافت

رئیس اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت همه اقشار جامعه در راستای حفاظت از منابع طبیعی با بکارگیری روش‌های مختلف از جمله ارسال اطلاعیه و پیامک‌های مستمر در گروه‌های مجازی و برپایی جلسات مختلف، تعداد همیاران طبیعت شهرستان رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در شهریورماه داشت.

خسروانیان با اشاره به نقش همیاران طبیعت در اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و به ویژه نقش پشتیبانی در عملیات‌های امدادی در مواقع بحرانی، بیان کرد: نقش و جایگاه همیاران طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، بسیار حیاتی است و با توجه به راه‌اندازی سامانه همیار طبیعت و اطلاع رسانی‌های انجام شده در سطح ارسنجان، از تمامی مسئولان و سایر اقشار جامعه جهت نام‌نویسی در طرح همیاران طبیعت دعوت بعمل می‌آید.

وی ادامه داد: طبیعت دوستان برای عضویت و دریافت کارت همیار طبیعت به سامانه همیار طبیعت به نشانی اینترنتی hamyartabiat.frw.ir مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز