قیمت آیفون 13 در ایران چقدر خواهد بود؟


قیمت آیفون 13 در ایران چقدر خواهد بود؟

گجت نیوز قیمت آیفون 13، آیفون 13 مینی، آیفون 13 پرو و iPhone 13 pro max اپل در ایران چقدر خواهد بود؟ با توجه به وضع بازار موبایل به آن پاسخ می دهیم. اپل دیشب در خلال مراسم California Streaming از سری آیفون 13 به طور رسمی پرده برداشت. گوشی‌های پرچمدار سال 2021 این کمپانی از چهار... نوشته قیمت آیفون 13 در ایران چقدر خواهد بود؟ اولین بار در گجت...

قیمت آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و iPhone 13 pro max اپل در ایران چقدر خواهد بود؟ با توجه به وضع بازار موبایل به آن پاسخ می دهیم.

اپل دیشب در خلال مراسم California Streaming از سری آیفون ۱۳ به طور رسمی پرده برداشت. گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۱ این کمپانی از چهار مدل آیفون ۱۳ مینی – iPhone 13 mini، آیفون ۱۳ – iPhone 13، آیفون ۱۳ پرو – iPhone 13 Pro و آیفون ۱۳ پرو مکس – iPhone 13 Pro Max تشکیل می‌شوند که هرکدام برچسب قیمتی مختلفی روی خود دارند. اما این قیمت‌ها متعلق به بازارهای جهانی بوده و از آنجایی که اپل در ایران نماینده رسمی ندارد، قیمت محصولاتش با بازار کشورهای دیگر متفاوت است. اما سوال اصلی این خواهد بود که قیمت آیفون ۱۳ و سایر مدل‌هایش در کشورمان چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون 13 در ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون ۱۳ در ایران

پیش از همه چیز باید بدانیم آیفون‌ها در سه یا چهار ظرفیت مختلف برای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند که قیمت هر یک از دیگری بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر است. خوشبختانه رنگ‌بندی تاثیری روی میزان قیمت نداشته و تنها مدل آیفون و ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی‌اش موضوعات تعیین‌کننده در قیمت دیوایس خواهند بود. بهتر است نگاهی به قیمت آیفون‌های جدید در ظرفیت‌های مختلفشان داشته باشیم، البته فعلا به دلار.

قیمت آیفون ۱۳ به دلار
۱۲۸ گیگابایتی۲۵۶ گیگابایتی۵۱۲ گیگابایتییک ترابایتی
آیفون ۱۳ مینی۶۹۹ دلار۷۹۹ دلار۹۹۹ دلارندارد
آیفون ۱۳۷۹۹ دلار۸۹۹ دلار۱۰۹۹ دلارندارد
آیفون ۱۳ پرو۹۹۹ دلار۱۰۹۹ دلار۱۲۹۹ دلار۱۴۹۹ دلار
آیفون ۱۳ پرو مکس۱۰۹۹ دلار۱۱۹۹ دلار۱۳۹۹ دلار۱۵۹۹ دلار
حالا که قیمت آیفون‌ها را به دلار می‌دانیم، باید قیمت آن‌ها را به دلار تبدیل کنیم تا بدانیم حدود قیمتی آن‌ها در بازار کشور چقدر خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشیم حدود ۱۶ درصد از قیمت گوشی جهت دریافت هزینه‌های مربوط به رجیستری، گمرک و غیره افزوده می‌شود و ما نیز در محاسباتمان آن را لحاظ خواهیم کرد. نرخ دلار در زمان نگارش این مطلب ۲۷ هزار و ۴۳۰ تومان بوده و در نهایت قیمت آیفون ۱۳ و مدل‌های دیگرش را در جدول زیر ملاحظه خواهید کرد.
قیمت آیفون ۱۳ به تومان با احتساب هزینه رجیستری
۱۲۸ گیگابایتی۲۵۶ گیگابایتی۵۱۲ گیگابایتییک ترابایتی
آیفون ۱۳ مینی۲۲ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان۲۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانندارد
آیفون ۱۳۲۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان۳۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومانندارد
آیفون ۱۳ پرو۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان۳۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان۴۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
آیفون ۱۳ پرو مکس۳۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان۳۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان۴۴ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان۵۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان
باید توجه داشته باشید که این قیمت‌ها قطعی نیستند و به دلیل بازار سیاه و واردات غیر رسمی محصولات اپل، همیشه هنگام ورود این گوشی‌های پرچمدار جدید به بازار موبایل کشورمان با حباب قیمتی به فروش می‌رسند. این حباب به مرور زمان کوچک و کوچک‌تر خواهد شد تا جایی که بترکد و قیمت آن‌ها با قیمت محاسبه شده در جدول بالا اختلاف کمی داشته باشد.

متاسفانه این حباب برای ماه‌ها وجود خواهد داشت و حتی ممکن است آیفون ۳۵ میلیونی با قیمت ۵۰ میلیون تومان به مشتریان فروخته شود. پیشنهاد گجت نیوز به شما برای خرید آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو این است که حدود ۴ الی ۵ ماه صبر پیشه کنید تا با قیمتی منطقی‌تر بتوانید گوشی مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس