دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکتر زنان زایمان در تهران خیلی زیاد داریم؛ اما ملاک انتخاب‌مان باید چه باشد؟ به مطب شیک متخصص زنان توجه کنیم یا که ببینیم فوق تخصص او در چه زمینه‌ای است؟ همیشه همه‌چیز برای باردار شدن مطابق روال نیست و گاهی باید بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران، به شما کمک کند تا باردار شوید.

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

متخصصان زنان و زایمان بر بارداری و مسائل مربوط به سلامت جنین تمرکز می کنند؛ دکتر زنان و و زایمان همچنین برای سلامت عمومی سیستم تناسلی زنان و دختران جوان، راهنمایی‌های خوبی را انجام می‌دهند. اگر مشکل باروری دارید؛ برای بررسی مساله بلاید به بهترین دکتر زنان و زایمان تهران یا شهر خودتان مراجعه کنید؛ این‌که ملاک انتخاب‌تان برای پیدا کردن دکتر متخصص یا فوق تخصص زنان و زایمان چه باشد را در ادامه به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید:

دکتر زنان زایمان در تهران را چطوری انتخاب کنیم؟ وظایف متخصصین زنان و زایمان چیست؟ چرا باید به بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران مراجعه کنیم؟ در مطب متخصص زنان و زایمان به چه توجه کنیم؟ از دکتر زنان و زایمان چه انتظاراتی داشته باشیم؟ تست‌هایی که پزشک می‌گیرد فهرست 10 متخصص زنان و زایمان در تهران

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکتر زنان زایمان در تهران را چطوری انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک دکتر زنان زایمان در تهران یا شهرستان شما، باید ابتدا به نیاز خودتان توجه کنید؛ نوجوان‌اید، مجردید یا متاهل؟ نابارورید؟ عفونت دارید؟ دچار سرطان شده‌اید یا می‌خواهید یک دوران بارداری راحت را تجربه کنید و زایمان بی‌خطری داشته باشید؟ در ادامه این نکات را بررسی می‌کنیم:

وظایف دکتر زنان زایمان چیست؟ چرا باید به بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران مراجعه کنیم؟ از متخصص زنان و زایمان چه انتظاراتی داشته باشیم؟ تست‌هایی که متخصص زنان و زایمان می‌گیرد معرفی 10 دکتر فوق تخصص زنان و زایمان در تهران

مطلب پیشنهادی: فواید زایمان طبیعی را می‌دانید؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

وظایف متخصصین زنان و زایمان چیست؟

بررسی سلامت دستگاه تولید مثلی زنان و دختران بررسی سرطان‌های زنانه درمان ناباروری مراقبت های بهداشتی بارداری مراقبت از نوزاد در NICU زایمان‌های طبیعی واژینال و سزارین مراقبت های عمومی پس از زایمان

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

چرا باید به بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران مراجعه کنیم؟

تمام متخصصان زنان و زایمان که از سازمان نظام پزشکی، پروانه فعالیت گرفته‌اند، می‌توانند در حوزه‌هایی که پیش‌تر توضیح دادیم، فعالیت کنند. توجه داشته باشید با گسترش دانش تخصصی سلامت زنان، دیگر برای تمام موارد پزشکی زنان، به یک متخصص مراجعه نمی‌شود. امروزه فلوشپ‌های فوق تخصصی گوناگونی در دنیا، ارائه می‌شود؛ بنابراین هر متخصص در حوزه به خصوصی بیشتر فعالیت می‌کند. مثلا:

یک دکتر زنان و زایمان در تهران، زایمان را خیلی بی‌مشکل به پایان می‌رساند؛ دیگری در تشخیص سرطان‌های زنانه ماهر است؛ آن یکی می‌تواند مشکل باروری را درمان کند؛ و دیگری جراحی‌های زیبایی زنانه را بدون نقص پیش می‌برد.

مطلب پیشنهادی: متخصص زنان برای سلامت بانوان چه می‌کند؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

متخصص زنان و زایمان فقط، زایمان را انجام نمی‌دهد!

بسیاری از مردم تصور می‌کنند متخصص زنان فقط در خصوص باروری و به دنیا آوردن بچه، فعالیت می‌کند؛ اما سیستم تناسلی و تولید مثلی زنان، فیزیولوژی بسیار پیچیده‌ای دارد که برای حفظ سلامت آن به ده‌ها دوره‌ فوق تخصصی نیاز است:

تست‌های سلامتی باروری غربالگری سرطان دهانه رحم و سرطان سینه مشکلات دستگاه ادراری درمان بیماری‌های عفونی زنان درمان بیماری‌های رحمی درمان زیبایی و ظاهری اندام تناسلی زنان چطور دانش فوق تخصصی دکتر زنان و زایمان را بررسی کنیم؟

هنگامی که بخواهید به دنبال یک دکتر زنان و زایمان خوب در تهران بگردید؛ باید ببینید به چه منظور می‌خواهید به چنین متخصصی مراجعه کنید. هر کدام از شاخه‌هایی که در بالا توضیح دادیم را در دانشکده‌های علوم پزشکی به صورت، دوره‌های فوق تخصصی، برگزار می‌کنند. بنابراین می‌توانید از سیستم‌های پاسخ‌گویی آنلاین و وب‌سایت، دانشگاه‌های علوم پزشکی یا سازمان نظام پزشکی کشور، فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف فوق تخصصی زنان و زایمان را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: زایمان طبیعی یا سزارین کدم را انتخاب کنم؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در مطب متخصص زنان و زایمان به چه توجه کنیم؟

بعد از این‌که فهرستی از متخصصان زنان و زایمان تهران یا دکترهای فوق تخصص، فلوشیپی به خصوص، فهرستی تهیه کردید؛ باید درباره آنها تحقیق کنید. برای این منظور، 2 کار باید انجام دهید:

بررسی در اینترنت بررسی حضوری

مطلب پیشنهادی: محدودیت‌های زایمان طبیعی در آب چیست؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه مواردی را در اینترنت بررسی کنیم؟

در بررسی‌های اولیه، نام دکتر زنان و زایمان را در اینترنت، جستجو کنید؛ وبسایت و اینستاگرام او را ببینید:

اطلاعات پزشکی را چطور توضیح داده است؟ تحصیلاتش را کجا به پایان رسانده است؟ مطبش کجاست؟ نظر بیماران و مراجعان را در کامنت‌ها بخوانید. طرز برخورد او را ببینید. نمای مطب با معیارهای شما سازگار است؟ دسترسی شما به محدوده مطب راحت است؟ دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه مواردی را در مطب بررسی کنیم؟

بعد از بررسی موارد بالا در اینترنت، بسیاری از متخصصان زنان و زایمان که در فهرست بهترین دکتر زنان و زایمان تهران داشتید، خط می‌خورند. بنابراین از آن تعداد باقی‌مانده باید یک تحقیق عملی هم انجام دهید. سری به مطب هر کدام از این متخصصان بزنید. البته برخی متخصصان و فوق تخصص‌های زنان و زایمان، مطب شخصی ندارند و در یک کلینیک یا بیمارستان، فعالیت می‌کنند. در مطب به این موارد توجه کنید:

بهداشت مطب خوب است؟ سطح شلوغی در چه حد است؟ سیستم نوبت‌دهی آنلاین و تلفنی چگونه است؟ برخورد پرسنل مطب چگونه است؟ در مدت انتظار، مراجعات به درستی مدیریت می‌شوند؟ دستگاه‌های تشخصیی لازم در مطب، کلینیک یا بیمارستان موجود است؟ نحوه برخورد دکتر زنان و زایمان خوب است؟ به سوال‌ها به درستی پاسخ می‌دهد؟ مدت زمانی که برای هر ویزیت می‌گذارد چقدر است؟

گاهی برخی متخصصان زنان به دلیل رعایت نکردن تناسب زمان و تعداد مراجعان، چند مراجع را با هم، در اتاق خود می‌پذیرند؛ این رفتار اصلا درست نیست. شما برای یک ویزیت باید کاملا حریم خصوصی خود را داشته باشید و متخصص زنان و زایمان برای تشخیص مشکل شما یا بررسی وضعیت‌تان حداقل بین 15- 30 دقیقه وقت بگذارد.

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

از دکتر زنان و زایمان چه انتظاراتی داشته باشیم؟

بعد از انتخاب و مراجعه به دکتر زنان و زایمان در تهران، باید مشکل خود را مطرح کنید؛ وضعیت جسمی و سوابق پزشکی خود را به طور کامل شرح دهید. دکتر زنان با توجه به وضعیت شما ممکن است، برای بررسی بهتر، تست‌های تشخیصی متعددی را تجویز کند؛ مثلا، آزمایش خون و انواع روش‌های کشت و تصویربرداری. در تجویز این روش‎ها عوامل زیر در نظر گرفته می‌شود:

سن وضعیت تاهل سابقه پزشکی سوابق ژنتیکی سطح و سبک زندگی باردار بودن یا نبودن یائسه بودن یا نبودن

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تست پاپ اسمیر

در اغلب موارد برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم، باید از سن 21 سالگی، تست پاپ اسمیر شروع شود؛ هر 3 سال یک بار تکرار شود. بنابراین هنگام مراجعه به دکتر زنان و زایمان در تهران یا شهر خودتان، حتما به این موضوع دقیق شوید.

پیش‌گیری و کنترل تولد

متاسفانه بنا به شرایط عرفی کشور، نکات لازم درباره پیشگیری از بارداری، به نوجوانان و جوانان، آموزش داده نمی‌شود. توصیه می‌کنیم در یک جلسه مشاوره، خودتان چنین نکاتی را از دکتر زنان و زایمان بپرسید. یادتان باشد، بعد از یک بارداری ناخواسته، بسیاری از مادران نمی‌توانند از جان فرزند خود بگذرند؛ بنابراین ممکن است بنا به این فصل جدید از زندگی، بسیاری از شرایط و اهداف زندگی شما، تغییر کند. تغییراتی که شاید اصلا دوست نداشته باشید. پس حتما برای آموزش‌های لازم به یک متخصص زنان و زایمان باتجربه و دلسوز مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: کدام زنان باید حتما سزارین شوند؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیماریهای مقاربتی

بسیاری از بیماری‌های زنان از همسر، انتقال یافته است. بنابراین قبل از همسرداری، حتما درباره بیماری‌های مقاربتی از دکتر زنان و زایمان اطلاعات مفید دریافت کنید.

تشخیص و مراقبت از بارداری

حتما بعد از ازدواج، به طور منظم به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید؛ تمام سیکل‌های قاعدگی خود را تحت نظر داشته باشید. گاهی مادران، تا سن 3 ماهگی جنین‌شان حتی توجه ندارند که پریودشان عقب افتاده است و در این 3 ماهه حساس، به دلیل سبک زندگی غلط، استرس یا حالات فیزیکی نامناسب، آسیب‌های جبران ناپذیری به جنین در حال رشدشان می‌‎‎‌‌زنند.

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تست‌هایی که پزشک می‌گیرد

هنگام ویزیت دکتر زنان و زایمان در تهران یا هر شهرستان دیگری، پزشک شرح حالی از شما می‌گیرد. سپس بر اساس گفته‌های شما، حدس‌هایی می‌‌زند و با آزمایش‌های مختلف، تشخیص خود را کامل می‌کند؛ مثلا:

آزمایش خون آزمایش ادرار سونوگرافی تست پاپ اسمیر ماموگرافی معاینه سینه معاینه رحم نمونه برداری از دهانه رحم

مطلب پیشنهادی: عفونت زنان، سبب ناباروری می‌شه؟

اگر هم باردار باشید، روش‌های تشخیصی، دیگری برای شما استفاده می‌شود؛ مثلا:

دمای بدن فشار خون قند خون نیض نوزاددکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟فهرست 10 متخصص زنان و زایمان در تهران دکتر فرشته سیمری، جراح و متخصص زنان و زایمان دکتر شیرین پزشکی، متخصص و جراح زنان و زایمان دکتر فرشته سادات جلالی، متخصص زنان و زایمان دکتر فرناز مشیری، متخصص زنان و زایمان دکتر مریم اکبری، جراح و متخصص زنان و زایمان دکتر مژگان السادات دادگر، متخصص زنان، زایمان، نازایی و زیبایی دکتر میترا عبدلی، متخصص زنان دکتر سیده سعیده اسدی، متخصص زنان دکتر فاطمه خانی زاده متخصص زنان و زایمان و نازایی پروفسور فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان و زایمان

مطلب پیشنهادی: متخصص انکولوژی در تهران می‌شناسید؟

دکتر زنان زایمان در تهران، یک متخصص خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب دکتر زنان و زایمان خوب در تهران، به کمک نی‌نی‌بان

متخصصان زنان و زایمان پزشکانی هستند که به طور خاص برای درمان مشکلات رحم ، واژن و دستگاه تناسلی آموزش دیده اند. تمام دکترهای زنان در مراقبت از سیستم تولید مثل تخصص دارند. همچنین تمام جنبه‌های بارداری ، از جمله تشکیل نطفه، 9 ماهه بارداری تا بعد از زایمان را تحت نظر قرار می‌دهند. این پزشکان برای دریافت گواهینامه‌ها و مدارک پزشکی خود در بخش داخلی، زنان و زایمان یا اطفال دانشکده پزشکی دوره‌های مختلفی را می‌گذرانند. در صورتی‌که برای انتخاب دکتر زنان و زایمان، نیاز به کمک دارید؛ می‌توانید سری به کلینیک نی‌نی‌بان بزنید و با پزشکان متخصص و فوق تخصص زنان همکار ما آشنا شوید.

مطالب پیشنهادی:

انتخاب نوع زایمان، تصمیم کبری! زگیل تناسلی، در بارداری خطرناکه؟ واژن بعد از زایمان چه تغییراتی می‌کنه؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان