سپاهیان اردبیل از 10 هزار یتیم و فرزندان محسنین حمایت می کنند


سپاهیان اردبیل از 10 هزار یتیم و فرزندان محسنین حمایت می کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: پاسداران و بسیجیان سپاه حضرت عباس(ع) این استان در قالب پویش ایران مهربان حمایت از 10 هزار یتیم و فرزندان محسنین را برعهده گرفتند.

حسین دشتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های برجسته کمیته امداد در زمینه اعتمادسازی و شفاف‌سازی است که در آن کمک‌های حامیان بدون واسطه و به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای "پویش ایران مهربان" تاکنون بیش از پنج هزار حامی جذب شده‌ است، اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ نفر از این حامیان را پاسداران و بسیجیان تشکیل می‌دهند که شاهد کمک و یاری‌رسانی آنها به فرزندان معنوی خود هستیم.

او بیان کرد: طرح اکرام و محسنین با هدف دستگیری از فرزندان خانوار تحت حمایت که دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار هستند، اجرا می‌شود و یکی از اهداف مهم طرح "پویش ایران مهربان" نیز افزایش سرانه پرداختی فرزندان خانوار تحت حمایت است.

وی اضافه کرد: همواره شاهد افزایش کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان به ایتام تحت حمایت و فرزندان مشمول طرح محسنین هستیم که در سایه‌ کمک‌های آنها بخش مهمی از نیازهای اساسی و مشکلات ایتام و محسنین مرتفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۹ هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به فرزندان معنوی خود کمک می‌کنند، ادامه داد: کمک‌های حامیان علاوه بر شکوفایی استعدادهای نهفته نیازمندان، آینده و آتیه آنها را نیز سرشار از امید می کند.

دشتی با بیان اینکه اینکه هزار و ۹۱۵ یتیم و پنج هزار و ۳۵۲ فرزند محسنین از حمایت‌های این نهاد در استان بهره‌مند هستند، گفت: هر حامی طبق نیت خود می تواند، یک یا تعداد بیشتری فرزند نیازمند را مورد حمایت قرار دهد که این امر موجب شده است اکثر حامیان بیش از یک فرزند معنوی را تحت تکفل قرار دهند.

وی با بیان اینکه حامیان نیکوکار در پنج ماه امسال ۹۵ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان محسنین استان کمک کرده‌اند، افزود: کمک‌های حامیان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: مردم و خیرین می توانند با مراجعه حضوری به ستاد اکرام ایتام و محسنین واقع در کمیته امداد استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه و همچنین ارسال عدد یک(۱) به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ در طرح "اکرام ایتام و محسنین" ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: نیکوکاران خیراندیش همچنین می توانند با شماره تلفن ۰۴۵۳۳۷۴۶۲۰۰ تماس گرفته و به جمع کثیر حامیان ایتام و محسنین استان اردبیل بپیوندند.

وی اضافه کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای نیازمند و بی‌بضاعت استان برسانند.

به گزارش ایرنا، ۴۱ هزار و ۶۷۶ خانوار با جمعیت ۸۶ هزار و ۳۳۸ نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان