نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان


نیروی جوان تحصیلکرده، مهمترین پتانسیل لرستان

یک کارآفرین لرستانی گفت: مهمترین پتانسیل استان نیروهای جوان تحصیلکرده است.

محمدحسین عبدی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارآفرینی از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که با نگاهی به کشورهای بیشتر توسعه یافته می‌بینیم آن‌ها از طریق کارآفرینی و تولید داخل توانسته‌اند به سمت توسعه حرت کنند.

وی با تأکید بر جایگاه و نقش فرهنگ کارآفرینی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار اضافه کرد: بی‌تردید کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد و ازاین‌رو لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان در استان و کشور به‌خوبی احساس می‌شود.

عبدی پور با اشاره به موانع پیشروی کارآفرینان ادامه داد: دولت مهم‌ترین مانع در این مسیر است. تفکر حاکم بر دستگاه‌های اداری به‌گونه‌ای است که کارآفرین را به چشم شخصی پولدار می‌بینند که باید سهمی از او گرفت و سنگی جلوی پایش انداخت. از طرفی قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی زائد اداری مانند نیروهایی فرسایشی عمل کرده و انرژی کارآفرین را می‌گیرند.

این مخترع لرستانی با بیان اینکه اعتقادی به کارآفرینی در حوزه گردشگری استان لرستان ندارم، خاطرنشان کرد: گرچه معتقدم ورود به این حوزه باعث می‌شود تنها دارایی استان که همان طبیعت بکر است، از بین برود و لرستان دیگر چیزی برای عرضه نداشته باشد اما در این زمینه می‌توان کارهای مناسبی انجام داد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد نیروی جوان تحصیلکرده مهمترین پتانسیل استان است که روی آن‌ها می‌توان مانور داد و اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کرد.

عبدی پور گفت: به جوانان هم استانی توصیه می‌شود اگر قصد دارند وارد مسیر کارآفرینی شوند از ناملایمات و سختی‌ها خسته نشده و مصمم مسیر را ادامه دهند.

عبدی پور با اشاره به فعالیت مرکز شتابدهی کسب‌وکارهای فناورانه جهاد دانشگاهی گفت: خوشبختانه این مرکز در شرایط سختی که کارآفرینان و واحدهای فناور استان دارند، کمک حال آن‌هاست و تا جایی که امکان داشته باشد ما را حمایت می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی