پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400 / شرط بازگشت قیمت سکه چیست؟


پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400 / شرط بازگشت قیمت سکه چیست؟

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند با وجود نزول قیمت دلار در کنار افت اونس جهانی، از دست دادن کانال 12 میلیون تومان برای سکه قابل پیش‌بینی و طبیعی است. این کاهش قیمت ادامه دارد؟ نوشته پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400 / شرط بازگشت قیمت سکه چیست؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اونس جهانی در بازار امروز به ۱۸۰۰ دلار نزول کرد و در مقابل قیمت دلار با روند کاهشی همراه بود. همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز چهارشنبه شد.

به گفته فعالان،‌ دیشب شایعاتی در بازار بود که قرار است از دو هفته آینده مذاکرات هسته ای از سر گرفته شود. این خبر موجب شد که میزان فروش های ارزی به یکباره زیاد شود. در واقع پس از ساعت ۹ شب به یک باره ریزشی در بازار ارز شکل گرفت که قیمت دلار را از محدوده ۲۷هزار و ۶۰۰ تومان به محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان برد.

فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند با توجه به کاهش نرخ عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه و از دست دادن کانال ۱۲ میلیون تومان، افت قیمت سکه تا قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است. به گفته کارشناسان بازار سکه اگر قیمت دلار کانال ۲۷ هزار تومان را از دست بدهد برگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان دشوار است.

بر اساس گزارش ایسنا و به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، تسریع رشد تورم، انتظارات برای اعلام رسمی قریب الوقوع بودن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می کند. واکنش طلا به این موضوع منفی خواهد بود زیرا چشم انداز تعدیل خرید اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه را بالا می برد و بالا رفتن بازده هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

آمار قیمت مصرفی آمریکا در اوت قرار است روز جاری منتشر شود. اقتصاددانان پیش بینی می کنند شاخص قیمت مصرفی که شامل قیمتهای متغیر مواد غذایی و انرژی نمی شود، در اوت نسبت به ماه پیش از آن ۰.۳ درصد رشد کرده باشد.

این آمار پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر منتشر می شود که بازار به دقت آن را دنبال خواهد کرد تا ببیند آیا بانک مرکزی تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه را اعلام می کند یا خیر. مقامات بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای ارزیابی موقتی بودن یا پایداری تاثیر فشارهای قیمت بر اقتصاد، به دقت انتظارات تورمی را زیر نظر دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است