ترافیک مصرفی اینترنت در کردستان بیش از 65 درصد افزایش یافت


ترافیک مصرفی اینترنت در کردستان بیش از 65 درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: ترافیک و پهنای باند مصرفی اینترنت پرسرعت ADSL در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 65.5 درصد افزایش یافته است.

آزاد حکمت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیرساختهای لازم برای تامین نیاز پهنای باند اینترنت و دیتای استان اجرا شده، بطوری که در حال حاضر حدود ۴۵ درصد ظرفیت مازاد بر نیاز فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۵۰۰ آی پی اینترنتی برای تامین نیاز مشترکین ADSL به ظرفیت قبلی اضافه شده است و آمادگی لازم برای تامین یک هزار آی پی جدید تا پایان شهریور وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در راستای توسعه زیر ساختهای ارتباطی ثابت و همراه همچنین افزایش بهره مندی و دسترسی به سرویسهای ارتباطی در نقاط شهری و روستایی به ویژه در شرایط ویژه فعلی و ضرورت بیش از پیش دسترسی به سرویس اینترنت برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گرفته است.

حکمت تاکید کرد: گاهی اوقات قطع و وصل‌هایی در اینترنت مشترکان اتفاق می‌افتد که با توجه به آمار بالای مشترکان و استفاده همزمان آنان، این موضوع طبیعی است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...