ثبت‌نام دوره‌های حفظ قرآن آغاز شد


ثبت‌نام دوره‌های حفظ قرآن آغاز شد

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: از سال 98 که طرح ملی تحفیظ رضوی با هدف آموزش قرآن و معارف قرآنی آغاز شده است تا کنون بیش از 1000 قرآن آموز زیر نظر 100 مربی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود میریان درگفت‌وگویی، اظهارداشت: دوره‌های آموزش قرآن و تعالیم قرآنی توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود. طرح ملی تحفیظ رضوی نخستین بار از مهر تا دی ماه سال 1398 در چهار دوره تربیت مربی برگزار شد که 250 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

بلوار توس و شاهنامه با بیش 200قرآن آموز

حجت‌الاسلام میریان ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاس‌ها به دو شکل حضوری و مجازی برگزار شدو در اولین دوره 400 قرآن آموز تحت آموزش قرار گرفتند، در حال حاضر 1000 قرآن آموز زیر نظر 100 مربی در سراسر کشور تحت تعلیم قرار دارند و به حفظ قرآن مشغول‌اند.

وی از برگزاری این دوره‌ها در مشهد و گلبهار به طور مجازی و حضوری خبر داد و افزود: در مشهد 80 مسجد و حسینیه با این طرح همکاری دارند. بلوار توس و شاهنامه با بیش از 10 مسجد و حسینیه و آموزش 200 قرآن آموز از نواحی فعال ما در این طرح ملی به شمار می‌آیند.

قرآن آموزی در خارج از مرزهای ایران

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: در پایان هر دوره آزمون‌های شفاهی و کتبی از قرآن آموزان گرفته می‌شود و پیشرفت آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. خوشبختانه به تناسب حضور علاقه‌مندان و مشارکت آنها در این طرح از یک تا دوازده جزء قرآن تاکنون حفظ شده است که میانگین هر دو ماه یک جزء حفظ شده را نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح آن است که همزمان با حفظ آیات قرآن، مفاهیم قرآنی و دینی نیز به داوطلبان آموزش داده می‌شود و همه کلاس‌های ما ملزم به آموزش معارف قرآنی هستند.

حجت الاسلام میریان بیان کرد: تعدادی از قرآن آموزان ما در خارج از کشور و حتی اروپا و امریکا به حفظ قرآن کریم در قالب این طرح پرداخته‌اند، در صورتی‌که برای اجرای این طرح در خارج از کشور هیچ تبلیغاتی تا کنون صورت نگرفته است و قرآن‌آموزان، این طرح قرآن آموزی را به خارج از مرزهای کشور گسترش داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما برای این طرح آن است که بتوانیم الگوی مشهد مقدس را که با فعالیت تمام مساجد شهر اجرایی شد و به نتیجه رسید ابتدا در شهرهای مذهبی قم و شیراز و سپس در سراسر کشور اجرایی کنیم تا در هر جای کشور عزیزمان کسی داوطلب حفظ قرآن بود بتواند از طریق مسجد محل خود در این طرح شرکت کرده و در این مسیر معنوی قدم بگذارد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت markazquran.razavi.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها