برخورد قضایی با تولیدکنندگان کلیپ غیراخلاقی یک آزمایشگاه در مشهد


برخورد قضایی با تولیدکنندگان کلیپ غیراخلاقی یک آزمایشگاه در مشهد

کلیپ تبلیغاتی یکی از آزمایشگاه‌های شهر مشهد که با محتوایی خارج از عرف جامعه و به دور از موازین شرعی از سوی افرادی تولید و به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. محتوای غیر اسلامی که پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش تند بسیاری از کاربران فضای مجازی خصوصا شهروندان مشهدی شد.

محمدجواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ عده‌ای در فضای مجازی اقدامات مخربی را پیش گرفته و برای افزایش مخاطبان اقدام به ساخت کلیپ‌هایی با محتوای غیراخلاقی می‌کنند. موضوعی که در سال‌های اخیر بار‌ها شاهد آن بوده ایم که هم زمان با انتشار این ویدئوها، افکار عمومی جریحه دار شده و برخورد‌هایی هم با سازندگان آن صورت گرفته است.

درست همانند کلیپ تبلیغاتی یکی از آزمایشگاه‌های شهر مشهد که با محتوایی خارج از عرف جامعه و به دور از موازین شرعی از سوی افرادی تولید و به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. محتوای غیر اسلامی که پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش تند بسیاری از کاربران فضای مجازی خصوصا شهروندان مشهدی شد و خیلی زود این موضوع هدف بررسی دستگاه قضایی قرار گرفت.

برخورد قضایی با تولیدکنندگان کلیپ غیراخلاقی یک آزمایشگاه در مشهد
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه هفت مشهد روز گذشته درباره انتشار این کلیپ تبلیغاتی جنجالی گفت: افرادی که در زمینه تهیه و تولید محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی فعالیت دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت تهیه و انتشار ویدئو‌های تبلیغاتی نظیر این کلیپ و یا محتوایی با مضمون غیراخلاقی و خلاف عفت، مرجع قضایی وارد عمل شده و با عاملان تهیه، انتشار و سفارش این نوع ویدئو‌ها در چهارچوب قانون برخورد می‌کند.

به گفته قاضی، فرزاد بهشتی، از اولین لحظه بارگذاری این ویدئوی جنجالی که مربوط به یک مرکز آزمایشگاهی است با دستور دادستان، قضات این دادسرا به موضوع ورود پیدا کردند. این مقام قضایی تأکید کرد: کاربران و فعالان فضای مجازی توجه داشته باشند که هرگونه هنجارشکنی در بستر فضای مجازی بدون پاسخ قانونی باقی نمی‌ماند و دستگاه قضایی با هرگونه اقدامی که موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه بشود قاطعانه برخورد خواهد کرد.
برخورد قضایی با تولیدکنندگان کلیپ غیراخلاقی یک آزمایشگاه در مشهد

عوامل تولیدکننده ویدئو جنجالی ممنوع از خروج شدند

قاضی رسیدگی کننده به این گونه پرونده‌ها نیز در توضیح دیگر ابعاد این کلیپ تبلیغاتی، بیان کرد: پیرو دستور سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه هفت مشهد (ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی) رسیدگی به این پرونده ویژه در دستور کار قرار گرفت.


قاضی واحدیان عظیمی ادامه داد: این کلیپ که در یکی از آزمایشگاه‌های مشهد از چندی پیش تولید شده بود، در روز‌های اخیر در فضای مجازی منتشر و مورد بازدید بالایی قرار گرفت. با آغاز تحقیقات این پرونده بلافاصله سفارش دهنده و حامی ساخت این محتوای جنجالی شناسایی و به دادسرا احضار شدند و هدف تحقیقات قضایی قرار گرفتند. هم زمان با تحقیقات پرونده مجموعه‌ای که در آن، این ویدئو تهیه و تولید شده بود به صورت موقت تعطیل و پلمب شد. تا پایان تحقیقات مقدماتی پرونده نیز قرار تأمین کیفری مناسب برای متخلفان صادر شد و پیگیری‌های این پرونده همچنان ادامه دارد.

برخورد قضایی با تولیدکنندگان کلیپ غیراخلاقی یک آزمایشگاه در مشهد
بنا بر اعلام این مقام قضایی، شناسایی و برخورد قانونی با دیگر عوامل دخیل در تهیه این ویدئوی کوتاه همچون بازیگران، تهیه کننده و کارگردان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و بررسی‌ها برای شناسایی و احضارشان ادامه دارد.
این مقام قضایی در ادامه گفت: در حال حاضر تهیه کننده و کارگردان این ویدئو ممنوع ازخروج شده  و پرونده آن‌ها باز بوده و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار