آشنایی با زندگی امام حسن مجتبی(ع) و یاران آن حضرت


آشنایی با زندگی امام حسن مجتبی(ع) و یاران آن حضرت

کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» نوشته احمد عیسی فر از سوی انتشارات رایحه عترت منتشر شده است.

خبرگزاری شبستان،سرویس فرهنگی ، مریم داوری: کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» نوشته «احمد عیسی فر» مشتمل بر 148 صفحه توسط انتشارات رایحه عترت منتشر شده است.

زندگانی امام حسن بن علی (ع) از ولادت تا شهادت، سیره عبادی، اخلاقی و اجتماعی امام حسن (ع)، دیدگاه ها، فلسفه صلح امام حسن (ع)، زندگی یاران امام حسن (ع) عناوین پنج فصل کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» است. در آخر کتاب نیز کتاب نامه امام حسن مجتبی(ع) و منابع آورده شده است.

ابن کلیب، ابو اسحاق سبیعی، ابوالاسود دئلی، ابوثمامه صیداوی، احنف بن قیس، اصبغ بن نباته تمیمی کوفی، جابر بن عبدالله انصاری، حبیب بن مظاهر انصاری، حجر بن عدی، جعید همدانی، جاریه ابن قدامه تعمیمی سعدی، حارث بن عبدالله اعور، جناده بن ابی امیه ازدی، عمر بن قیس، قیس بن سعد، مسلم بطین، مسلم بن عقیل، عبدالله بن جعفر ابی طالب، رشید هجری، سفیان بن ابی لیلی همدانی، سلیمان بن صرد خزاعی از جمله یاران امام حسن (ع) هستند که در بخش پنجم کتاب به بخشی از زندگی آنها پرداخته شده است.

ارشاد شیخ مفید، اعیان الشیعه، سیره معصومان و صلح امام حسن (ع) اثر امین عاملی، کتاب رجال شیخ طوسی، مناقب ابن شهر آشوب، جلاءالعیون ، صلح امام حسن(ع) ، ناسخ التواریخ، مقاتل الطالبین، ابوالفرج و تحفه الاحباب از جمله منابعی است که عیسی فر برای نگارش «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» از آنها استفاده کرده است.

«احمد عیسی فر»، نویسنده، پژوهشگر و دانش آموخته علوم ارتباطات است که تاکنون بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه های تاریخ اسلام، رجال شیعی و امور دینی و تربیتی نگاشته است. وی که مدیر انتشارات رایحه عترت است نزدیک به 17 سال سابقه مدیریت روابط عمومی برخی از نهادهای انقلابی و سازمان های دولتی را بر عهده داشته است و از سال 1394 تاکنون پروژه ای تحت عنوان بزرگان مشاهیر و مفاخر نور را کار کرده است که تاکنون نزدیک به سه هزار شخصیت نوری در تمام حوزه های علمی، فرهنگی و هنری جمع آوری شده است.

در قسمتی از کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» می خوانیم: امام حسن (ع) مدت هفت سال و شش ماه از عمر شریف خود را در کنار جدش رسول خدا و دامان پرمهر آن بزرگوار گذراند. شاید بهترین دوران زندگانی آن امام همام همان چند سال بود که از هر جهت مورد محبت افراد خانواده به خصوص جد بزرگوار خود قرار داشته است. پیامبر اکرم (ص) آنچنان به حسن عشق می ورزید که او را ریحانه خود می خواند که کتاب های تاریخی و روایی به کرات به آن اشاره کرده اند که به برخی از آنها می پردازیم:

ابو ایوب انصاری می گوید: من نزد رسول خدا (ص) رفتم. حسن و حسین (ع) در کنار او و پیش روی آن حضرت بازی می کردند. من عرض کردم ای رسول خدا آیا ایشان را دوست دارید؟ فرمود« چگونه آنها را دوست نداشته باشم در حالی که آنها گل های خوشبوی من از دنیا هستند و من آن دو را می بویم». براء ابن عازب می گوید: پیغمبر را دیدم که حسن را بر شانه خود داشت و می فرمود «من او را دوست دارم تو هم او را دوست بدار».

گفتنی است، کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع) و یاران آن حضرت» نوشته «احمد عیسی فر» مشتمل بر 148 صفحه در شمارگان هزار نسخه با قیمت هشت هزار تومان از سوی انتشارات رایحه عترت منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل