پیش ثبت نام اربعین اعزام قطعی به عراق نیست


پیش ثبت نام اربعین اعزام قطعی به عراق نیست

فعال با اشاره به پیش ثبت نام متقاضیان زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی از طریق سامانه سماح گفت: پیش ثبت نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست.

«حسن فعال» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اطلاعیه کمیته ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) با اشاره به زمان کم باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع) اظهارکرد: تاکنون هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین به منظور آمادگی های لازم روند پیش ثبت نام را با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی از روز گذشته آغاز کرده است گفت: متقاضیان گیلانی واجد شرایط اربعین حسینی که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، می توانند از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir اقدام به ثبت نام کنند.

وی با اشاره به بسته بودن مرزهای زمینی و اینکه زائران صرفا مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود تاکید کرد: ارائه گواهی pcr برای زائران ۷۲ ساعت قبل از سفر الزامی است.

فعال با این توضیح که پیش ثبت نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست افزود: انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است و در صورتی که تعداد افراد پیش ثبت نام کرده بیش از ظرفیت تعیین شده توسط کشور عراق باشد، متناسب با ظرفیت اختصاص یافته تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره یه شرایط متقاضیان حضور در اربعین حسینی اعلام کرد: استعلام‌های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری‌های زمینه‌ای و سایر) و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت انجام می شود.

مدیر حج و زیارت گیلان با تاکید بر اینکه انجام پیش ثبت نام به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نبوده و تصمیم گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود با اشاره به بسته بودن مرزها از عموم افراد خواست به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب