محدوده شهر جاجرم خراسان شمالی افزایش می‌یابد


محدوده شهر جاجرم خراسان شمالی افزایش می‌یابد

بجنورد-ایرنا- سرپرست شهرداری جاجرم گفت: الحاق 10 هکتار به محدوده این شهر با مساحت  10 هکتار به کارگروه امور زیربنایی پیشنهاد شده است که تا پایان امسال محقق شود.

محمد ایزدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان جاجرم برای ساخت و ساز و تامین مسکن با کمبود زمین روبه رو هستند و در این باره تلاش داریم تا زمین هایی با مالکیت اشخاص در برخی نقاط به محدوده ملحق شود.

سرپرست شهرداری جاجرم افزود: پیش از این وسعت محدوده شهر جاجرم یکهزار و ۱۵۲ هکتار بود اما در سال ۹۴ و بر اساس نتایج مطالعه طرح تفصیلی شهر، وسعت محدوده این شهر به ۴۹۴ هکتار کاهش یافت.

وی افزود: کاهش وسعت محدوده شهر و ورود نیروی کار از سایر شهرستان ها و استان ها سبب بروز مشکلات در ساخت و ساز شده است، اکنون کمبود زمین در این شهر سبب افزایش قیمت مسکن و زمین شده است و با افزایش تقاضا برای ساخت و ساز، روند رو به افزایش قیمت ها تداوم می یابد.

ایزدی اظهار داشت: با الحاق بخشی از زمین ها در برخی نقاط شهر شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن خواهیم بود و این امر در گام نخست برای الحاق زمین های با قابلیت الحاق به وسعت حدود ۱۰ هکتار در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت در جاجرم، تقاضا برای تامین مسکن در این شهر را به شدت افزایش داده است تصریح کرد: در سال های اخیر با توسعه صنایع مختلف، جمعیت مهاجر این شهر افزایش یافته از این رو تقاضا برای تامین مسکن و نیز مسکن استیجاری هم زیاد شده است.

وی تصریح کرد: افزایش تقاضا برای مسکن در سایه کمبود عرضه، قیمت ها را به طور غیرطبیعی افزایش داده است که با نارضایتی اجاره نشین ها به ویژه قشر جوان و حتی طبقه متوسط جامعه همراه بوده است از این رو انتظار می رود در ادامه مسیر سایر دستگاه های اجرایی همکاری لازم برای حل معضل موجود را با مجموعه شهرداری داشته باشند.

سرپرست شهرداری جاجرم اظهار داشت: اکنون تامین مسکن استیجاری هم با مشکل روبه رو است و اجاره بها هم در این شهر بسیار بالا است.

شهر جاجرم بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی، برای حل مشکل کمبود مسکن در شهرها و روستاهای استان باید ۳۵ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...