3میلیارد ریال تجهیزات برای کتابخانه‌های مناطق محروم شیراز خریداری شد


3میلیارد ریال تجهیزات برای کتابخانه‌های مناطق محروم شیراز خریداری شد

شیراز-ایرنا-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس اعلام کرد: استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبلغ 3 میلیارد و 215 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه های عمومی شیراز تخصیص داده و با این مبلغ وسایل لازم خریداری شد.

روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، جمعه در مطلب ارسالی از قول روح الله منوچهری افزود: تجهیزات لازم برای شش کتابخانه عمومی در مناطق محروم شهرستان شیراز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خریداری شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ادامه داد:کتابخانه های عمومی، مرکزی مهم برای توسعه فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شود که با ساخت، تقویت منابع و تجهیزات آن می‌توان جامعه‌ای شاد و با نشاط ایجاد و افراد را از آسیب‌ها مصون کرد.

وی اضافه کرد: استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۹، بخشی را به کتابخانه های عمومی اختصاص داده است و بر این اساس با نظر کارشناسی و تعیین نیازهای کتابخانه های عمومی، تجهیزات مورد نیاز کتابخانه های عمومی بهمن بیگی، جوانان، ملاصدرا، طاووسیه، قطب الدین و سعدی شیراز بررسی شد و این کتابخانه ها که بیشتر در مناطق محروم شهر شیراز هم واقع شده اند به تجهیزات و امکانات جدید و بروز مجهز شدند.
او افزود: چاپگر، اسکنر، بارکدخوان، دستگاه پرس، آبسردکن، انواع قفسه کتاب، ایستگاه جست و جوی کتاب، رایانه، مولاژ و تجهیزات بخش کودک و ... از جمله مواردی بود که برای این کتابخانه ها خریداری و فرستاده شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ارتقا و بهبود کتابخانه های عمومی موجود را از اولویت های کاری دانست و گفت: تجهیز و استفاده از ‎‎‎‎‎کتابخانه‌ها، مطالعه و گذراندن وقت در این محیط، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، غنی کردن اوقات فراغت و افزایش سواد عمومی مردم دارد. درنتیجه ضروری است اقدامات لازم با هدف فرهنگ سازی و تشویق کاربران به استفاده از کتابخانه در اولویت قرار گیرد.
منوچهری با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته تجهیزات بسیاری برای کتابخانه های عمومی فارس خریداری شده است، اضافه کرد: تاکنون در چندین طرح منابع و تجهیزات مورد کتابخانه های عمومی در استان به روز رسانی شده است؛ همچنین تجهیزات کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز تامین اعتبار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان