امسال شبکه برق 420 روستای کردستان اصلاح و بهسازی می‌شود


امسال شبکه برق 420 روستای کردستان اصلاح و بهسازی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال شبکه برق 420 روستای مناطق مختلف استان، اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

هیوا لهونیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال در مجموع ۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد که ۴۲۰ روستا هم شامل آن می‌شود.

وی مهمترین راه مقابله با سرقت سیم را اصلاح و بهسازی شبکه و تبدیل آن به کابل خودنگهدار اعلام و اضافه کرد: پارسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما این است تمام شبکه برق شهری و روستایی کردستان تا سال ۱۴۰۱ اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

لهونیان گفت: سال گذشته تمام شبکه سیم سیمی برق شهرستان کامیاران(۳۲۳ کیلومتر) به کابل خودنگهدار تبدیل و به عنوان اولین شهرستان عاری از فشار ضعیف استان شناخته شد.

وی یادآور شد: شهرستان های دیواندره با ۵۵ کیلومتر، دهگلان ۶۲ کیلومتر و سروآباد با ۲۲ کیلومتر شهرستانهایی هستند که تمام شبکه فشار ضعیف بخش شهری آنها در سال گذشته به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته