حضور دولت در عرصه بین‌المللی نویدبخش بی‌اثر شدن تحریم‌هاست


حضور دولت در عرصه بین‌المللی نویدبخش بی‌اثر شدن تحریم‌هاست

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: حضور ریاست جمهوری و رئیس دولت در عرصه بین‌المللی نویدبخش یک حرکتی است که تحریم‌ها خنثی شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: در عرصه بین المللی شاهدحضور رئیس جمهوری محترم در تاجیکستان و اجلاس همکاری‌های شانگهای که یکی از بزرگترین گروه های اقتصادی در دنیا شکل گرفته است، بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: خوشبختانه بحث فروش سوخت به لبنان هم آغاز شد و ما سوخت را فرستادیم و این بازار نیز به روی ایران گشوده شد و ما ان‌شاالله دیگر در تأمین کالا و در فروش نفت مان مشکلی نخواهیم داشت و از این جهت از فعالیت‌های دولت محترم تشکر می‌کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: دولت در این ایامی که گذشت کار را شروع کرده و مردم هم ان‌شاالله حمایت خواهند کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: خاطره هشت سال مقاومت، دفاع، از خودگذشتگی، ایثار، شهادت و شهیدپروری که ملت رشید و سربلند ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های انقلاب از گذشته به یادگار گذاشته است را گرامی می‌داریم.

وی اعلام کرد: چهارشنبه هفته ای که پیش رو داریم آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس است که پیشاپیش یادی می کنیم از همه شهیدان و امام شهیدان و به آستان مقدس آنها عرض ادب می‌کنیم‌.

آیت الله دژکام عنوان کرد: انشالله با خودمان پیمان می بندیم که مسیری را که شهیدان و جانبازان برای خدا آغاز کردند تا نهایت و تا دادن پرچم انقلاب به دست امام زمان ادامه بدهیم. بدون شک هرکس برای این مسیر و حفظ این نظام، مرز و مملکت کشته شود، شهید به شمار می‌رود و ملت و دولت وامدار شهیدان هستند.

وی گفت: امام زمان(عج) برای کشور ایران نعمت الهی است، خداوند متعال به ملت ما نعمت داده است که کشور امام زمان است و به فرموده شهید سلیمانی مرزهای این کشور مرزهای حرم است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: شهیدان نزدیک به ۴۰ سال است که پای آرمان‌ها ایستاده اند اما ما گاهی خطا می رویم هم ملت و هم دولت بدهکار این خون های مقدس است و باید قدر آن ها را بیشتر بدانیم.

وی به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه در شیراز اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه هستیم و در شهر شیراز هم حوزه علمیه مقدسیه شروع به کار کرده است،شیراز به عنوان دارالعلم و مکانی برای کسانی که می خواستند در علوم حوزه به مرتبه عالی برسند، محسوب می‌شده است. شخصیت‌های بسیار بزرگی در حکمت، علم، حدیث در این شهر نقش‌آفرینی کرده‌اند و کرسی‌های تدریس داشته اند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: متأسفانه لطمه ها و غفلت هایی در هفتاد سال گذشته ایجاد شده است و امیدواریم که مسئولین محترم حوزه های علمیه این استان با تلاش هایی که میکنند بتوانند این جایگاه شیراز را دوباره برگردانند.

آیت الله دژکام عنوان کرد: در پایان هفته ای که پیش رو داریم آغاز مهرماه است و روز شروع به کار مدارس که مدرسه ها متأسفانه از این فرهنگ غربی که به سوی کشور ما آمد دبستان ما که محل ادب است تبدیل شد به محلی برای اینکه صرفا یک سری دروس در آن حفظ بشود و دیگر هیچ و دبیرستان هم همینطور. کسی که از دبستان بیرون می آید باید از نظر تربیت و پرورش رشد کرده باشد.

وی ابراز کرد: بنده امیدوار هستم با همتی که در مجموعه مدیران تازه‌ نفس دولت جدید هست و همتی که مردم دارند و پای انقلاب ایستاده‌اند، در این دوره دولت سیزدهم با روند مقبولی از اجرای عدالت در جامعه مواجه بشوید و به نتیجه مطلوب برسید.

آیت الله دژکام عنوان کرد: آنهایی که مبتلا به کرونا شده اند قدر سلامتی را فهمیدند قدر نفس راحت کشیدن را فهمیدند ولی تا وقتی سلامتی و عافیت داریم قدر این نعمت را نمی دانیم نعمت ها عموما این گونه می‌باشد یعنی ما تا زمانی که آنها را داریم قدر نمی دانیم، جوانی نعمت است، سلامت نعمت است و همچنین نعمت های ویژه ای که خداوند به ما داده است.

وی با اعتقاد به اینکه مسلمانی نعمت است، گفت: آنکس که کافر است نمی داند که ایمان چه نعمتی است، شناخت اهل بیت، منتظر امام زمان بودن، انقلابی بودن و پیرو ولایت فقیه بودن نعمت است نظام اسلامی نعمت است و اینکه رأی می‌دهیم برای پیشبرد اهداف نظام این نعمتی است که خدا به ما داده است و چه کاری بهتر از اینکه برای پیشبرد اهداف نظام و پیشبرد دین خدا کمک کار باشد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در دعاهای اهل بیت هست که دعا کنید خدایا مرا از کسانی قرار داد که دین تو به واسطه من قوی شود. اگر چنین جایی هستیم نعمت است و ملت ایران در چنین جایی است و شما هستید که برای اسلام مشت به دهن استکبار می‌زنید و برای پیشبرد اهداف قرآن با فرهنگ کفر، مبارزه می کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید