هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد پایان یافت


هشتمین همایش بین‌المللی اربعین در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- مسوول ستاد برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی اربعین گفت: این همایش بین‌المللی که از 24 شهریورماه در مشهد گشایش یافته بود، جمعه‌شب به کار خود پایان داد.

مهدی محمدی اصفهانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این همایش سه روزه، دو پنل هنر، یک پنل بین الملل، یک پنل ویژه بانوان و چهار پنل علمی پژوهشی با محوریت اربعین با ارائه مطلب توسط سخنرانانی از کشورهایی از جمله ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان و آذربایجان برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این همایش مصوب شد گفتگوهای اربعینی بر مبنای قرآن استوار باشد و از مسائل و مباحث افتراقی پرهیز شود. همچنین گفتگوی بین اساتید و پژوهشگران اربعینی با تبیین محوریت نقش تمدنی اربعین باشد.

مسوول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی اربعین ادامه داد: تشکیل سازمان های مردم‌نهاد توسط اساتید فرهنگی دانشگاهی در کشورهای مختلف با گفتمان علمی پژوهشی و با محوریت جوانان و بانوان و تداوم برنامه‌های گفتگومحور در طول سال از دیگر مصوبات این همایش بود.

محمدی اصفهانی افزود: توجه به اقتصاد اربعینی به منظور تقویت و توانمندسازی تشکل های اربعینی و تلاش برای راه اندازی بنیاد بین المللی اربعین از دیگر مواردی بود که در این همایش به تصویب رسید.

در این همایش ۳۰ نفر از استادان دانشگاهی و صاحبنظران علوم دینی از عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه، لبنان و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه به صورت حضوری و یا ویدئوکنفرانسی شرکت داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت