توسعه امکانات بهداشتی مولفه‌ مهم رونق صنعت گردشگری است 


توسعه امکانات بهداشتی مولفه‌ مهم رونق صنعت گردشگری است 

اصفهان - ایرنا - رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: توسعه امکانات بهداشتی در این استان و سایر نقاط گرشگردی کشور مولفه مهم برای رونق این صنعت است.

علی لوافان روز شنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجربه نشان داده است که یکی از موانع تقاضای گردشگری همواره میزان و نوع بیماری‌های واگیر در مقصد است و کمبود امکانات بهداشتی تاثیر بسزایی در رونق این صنعت دارد.

وی بیان داشت: امروزه امنیت به عنوان مهمترین و زیربنایی‌ترین اصل در تدوین راهبرد گردشگری در جهان به شمار می‌آید که برخورداری از امنیت بهداشتی هم شامل می‌شود.

وی با بیان‌اینکه گردشگری یک صنعت ظریف و پیچیده ای است، ادامه داد: در سال‌های اخیر مطالعات زیادی در سطح ملی و منطقه ای در ارتباط با امنیت و اثر آن بر این صنعت صورت گرفته است و هرگونه بروز ناامنی و به کارگیری خشونت در سطوح مختلف زیان‌های جبران ناپذیری به آن وارد می‌سازد.

رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: تا امنیت برقرار نباشد، سفری شکل نخواهد گرفت و سخن گفتن از گردشگری، بیهوده خواهد بود و هرگاه در سطح جامعه ای بستر مناسبی فراهم باشد،افراد سفر می‌کنند و در پی آن است که فعالیت‌های مربوط به گردشگری رونق می‌یابد.

وی تاکید کرد: بروز بیماری‌های واگیردار در سطح جهانی باعث شده است جهانگردان به مساله غذا، آب نوشیدنی و ملزومات پزشکی توجه بیشتری کنند و شیوع این بیمارها و انتقال آن توسط گردشگران لطمات جبران ناپذیری به گردشگری وارد می‌کند.

رییس هیات مدیره مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امنیت و گردشگری، پارامترهای یک معادله هستند که نسبتی مستقیم با هم دارند. در واقع همانطور که یکی از متغیرهای مهم توسعه گردشگری وجود امنیت است، رونق گردشگری در یک منطقه و تردد گردشگران در یک مقصد موجب به وجود آمدن امنیت می شود.

لوافان تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که این قضیه همیشه هم صادق نیست، چرا که در برخی موارد وجود پدیده گردشگری و رفت و آمدگردشگران باعث ناامنی شده است. با این وجود گردشگری و مقوله امنیت، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

وی گفت: موفقیت و رشد پایدار گردشگری در گرو عملکرد مناسب چرخه گردشگری و عناصر متعددی است که روی هم رفته صنعت گردشگری را تشکیل می دهند. این مولفه‌ها هریک در سیستم مذکور امنیت خاصی داشته و با سایر مولفه ها ارتباط تنگاتنگی دارند که یکی از مهمترین این فاکتورها که رونق و توسعه گردشگری در گرو آن است، امنیت گردشگران و مقاصد گردشگری است.

این کارشناس امور گردشگری در پایان تاکید کرد که امنیت در حالت عمومی دربرگیرنده امنیت جانی و مالی گردشگران است که از وظایف اولیه و اساسی دولت‌ها محسوب می‌شود. دولت‌ها موظف هستند که امنیت گردشگران بین المللی که وارد مرزهای یک کشور می‌شوند را تامین کنند و برای این کار از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستا ست و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی این استان دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

این استان همچنین دارای بیش از ۶ هزار تخت بیمارستانی در ۵۳ بیمارستان (۳۸ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه) است.
اصفهان بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۴ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط