تکمیل پایگاه اورژانس هوایی مهریز 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد


تکمیل پایگاه اورژانس هوایی مهریز 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

یزد_ ایرنا_ رییس سازمان اورژانس و فوریت‌های پزشکی یزد گفت: تکمیل پایگاه اورژانس هوایی روستای منشاد در بخش مرکزی مهریز 15 میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.

دکتر احمد دهقان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون با ۱۵ میلیارد ریال بودجه خیران حدود ۶۰ درصد عملیات ساخت این اورژانس در منطقه به پایان رسیده است .

وی با اشاره به کوهستانی بودن منشاد و روستاهای اطراف آن ادامه داد: ساخت این پایگاه برای انتقال بیماران به بیمارستان‌ها بسیار ضروری است که همت و همراهی خیران را می‌طلبد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس هوایی منشاد تنها پایگاه در دست ساخت در روستاهای استان یزد است که با همکاری خیران و همراهی مسئولان نسبت به ایجاد بیشتر آن اقدام می‌شود.

به گفته دهقان هم‌اکنون ۱۳ پایگاه اورژاس هوایی در سطح استان وجود دارد که ۹ مورد آن که در بیمارستان ها قرار دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و چهار مورد بقیه در دست ساخت است .

مرکز اورژانس و پد(محل فرود) بالگرد در روستای منشاد در دهستان میانکوه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۵۰ متر مربع در دست ساخت است.

روستای منشاد با ۲ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از ۵۵ هزار نفر جمعیت شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد