کیش در هفته ای که گذشت


کیش در هفته ای که گذشت

کیش - ایرنا - تکریم کادر درمان با کاشت درخت، تجهیز فرودگاه کیش به دوربین های تب سنج، ارایه خدمات رایگان درمانی به 600 بیمار مبتلا به کرونا، بخشودگی یک ماهه مستاجران، نجات جان سه گردشگر از غرق شدگی و میزبانی کیش از مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال ساحلی از جمله اخبار این جزیره در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در هفته گذشته از ۲۰ تا ۲۶ شهریور سال جاری شاهد رویدادهای مختلفی بوده که گزیده از این اخبار در این گزارش آمده است.

جمعه گذشته برای دومین هفته متوالی نماز جمعه این جزیره پس از خروج کیش از وضعیت قرمز کرونایی در مساحد جامع اهل تشیع و اهل سنت برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حسن‌زاده امام جمعه جزیره کیش خطبه های نماز جمعه جزیره کیش را به انتظارات از دولت سیزدهم اختصاص داد و تحقق مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب این دولت را لازمه حرکت و برنامه ریزی این دولت اعلام کرد.

وی تقویت اعتماد عمومی را مهمترین ماموریت دولت اعلام کرد و گفت: تحقق این ماموریت از مسیر رفع تبعیض عبور می کند که اصلاح قوانی فساد زاد، تقویت قوانین ضد فساد، بکار گیری مدیران کارامد و ضد فساد، حضور در بطن مردم و توجه به اولویت های خدمتی لازمه های طی این مسیر است.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز خطبه های نماز را به تغییرات مدیران در کشور اختصاص داد و گفت: تغییر مدیران از اختیارات رئیس جمهور است و مسیر توسعه کیش باید به گونه‌ای ترسیم شود که با تغییر مدیران خللی به آن وارد نشود.

شیخ یعقوب شمس یادآور شد: وظیفه مدیران خدمت رسانی تمام و کمال است و مدیران تا زمانی که مسئولیتی در اختیار دارند باید با تلاش مضاعف به وظایف خود عمل کنند.

کیش در هفته ای که گذشت

کرونا و سلامت

هفته گذشته خالی شدن بیمارستان از بیماران کرونایی از خبرهای مسرت بخش جزیره بود که ای روند به مدت سه روز ادامه داشت اما مجددا از روز دوشنبه این بیمارستان شاهد بستری شدن بیماران شد.

همچنین در هفته گذشته با جانباختن یک بیمار دیگر تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این جزیره به ۵۷ تن رسید و رییس مرکز توسعه سلامت کیش محمدرضا رضانیا در این ارتباط گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در این جزیره هم اکنون ۱۰ درصد از حد ایمنی ۸۵ درصد پایین‌تر است که افزایش این میزان باید در دستور کار کیشوندان و مسافران قرار بگیرد.

تقویت زیرساخت های کنترل ویروس کرونا از جمله مواردی است که موارد در دستور کار ادارات تابعه سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های جزیر در این ارتباط گفت: فرودگاه بین المللی این جزیره به منظور سهولت ناظران سلامت به دوربین‌های تب سنج تجهیز شده است.

همچنین آغاز روند واکسیناسیون کارکنان هتل های کیش از دیگر خبرهای بخش کرونا در این جزیره بود که به گفته مسیح الله صفا رییس جامعه هتلداران کیش در این طرح در این طرح تمام ۶ هزار نفر پرسنل هتل ها علیه ویروس کرونا واکسینه می شوند.

حمایت از آسیب دیدگان کرونا

خدمات سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه کرونا به پیشگیری و درمان خلاصه نمی شود و هفته گذشته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، تمام مستاجران املاک و مستغلات این سازامان در ماه مرداد بخشیده شدند.

معراج نادری فصیح اضافه کرد: تمدید سه‌ماهه مجوز طرح های عمرانی، استمهال یک ماه تمام طلب های سازمان و ارایه خدمات درمانی رایگان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش به مدت ۲ ماه از دیگر حمایت های این سازمان از اقشار مختلف در دوران شیوع ویروس است.

به گفته نادعلی نژاد رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش، در این مدت (۲۴ مرداد تا ۲۶ شهریور) بیش از ۶۰۰ بیمار از خدمات رایگان این بیمارستان بهره‌مند شده است که هر کدا چندین نوع خدمت دریافت کرده اند.

تمدید قرارداد اجاره غرفه داران بازار ماهی کیش از دیگر خبرهای حمایتی در حوزه کرونا بود که عبد النبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات گفت: این تمدید به منظور تثبیت قیمت ماهی و کاهش واسطه به مدت یکسال بدون تغییر نسبت به سال ۹۹ انجام شده است.

اجتماعی

بخش اجتماعی کیش نیز در هفته گذشته دستخوش رویدادهای مختلفی از جمله آغاز مسابقه طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی- فرهنگی با هدف توسعه متوازن شهری و استفاده از ایده های برتر طراحی کشور بود.

این مسابقه بر اساس شرایط و مقررات جامع مسابقات وزارت راه و شهر سازی و با هدف استفاده از ایده های برتر و نوآوری دانش آموختگان رشته های معماری و شهرسازی و طراحی منظر و لند اسکیپ در طراحی شهری و جداره سازی مسیر بومی – فرهنگی میدان سعدی تا مسجد خاتم برگزار می شود.

همچنین هفته گذشته کارگاه آموزشی ضابطین دادگستری با محوریت حفاظت و بهسازی محیط زیست و فراگیری و بازآموزی قوانین و مقررات زیست محیطی بین محیط بانان و کارکنان محیط زیست این جزیره برگزار شد.

مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز در این مدت با امداد رسانی به موقع، سه جوان را از خطر غرق شدن در آب های سواحل کیش نجات داد.

همچنین شرکت عمران، آب و خدمات با کاشت نهال به نام هریک از افراد کادر درمان در یک بوستان ویژه، از زحمات مدافعان سلامت کیش تقدیر می‌کند.

کیش در هفته ای که گذشت

ورزش

حوزه ورزش کیش به عنوان یکی از بخش های خبرساز هفته گذشته بود و به گفته عزیرالله فرضی پور مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال ساحلی مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی این جزیره برگزار می شود.

محمد بنده نژاد دبیر کمیته مسابقه شنای آب های آزاد نیز گفت: برای اولین بار مسابقه بین المللی شنای آب‌های آزاد پاییز امسال در کیش برگزار می شود.

همچنین آغاز تمرین تیم فوتبال مس سونگون از دیگر رویدادهای ورزی کیش در هفته گذشته بود که در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل منتخب کیش پیروز میدان شد

تیم نارنجی پوشان ورزقان که به دنبال تعطیلی لیگ ، تمرینات خود را از اواخر هفته گذشته زیر نظر حمید بی غم در کیش آغاز کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر