آیا کوچه یخچال سامان می‌گیرد؟


آیا کوچه یخچال سامان می‌گیرد؟

اگرچه طی یک دهه گذشته همواره ساماندهی خیابان مشیر معروف به کوچه یخچال به عنوان بازار و بورس فروش لوازم خانگی اصفهان مطرح بوده، اما تاکنون اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: کوچه یخچال در محدوده بافت قدیمی و سنتی شهر اصفهان قرار دارد و از ابتدا قرار نبود در این منطقه مجتمع های تجاری لوازم خانگی متمرکز شوند.

علیرضا قندی افزود: به همین منظور دست اندرکاران و مدیران شهری به مرور زمان باید بازار لوازم خانگی را که در این منطقه در نزدیکی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان قرار گرفته، به مکانی دیگر انتقال دهند.

وی تاکید کرد: امروز عرضه لوازم خانگی در کوچه مشیر و یخچال و خانه های اطراف آن که بدون استثنا خانه های تاریخی هستند و درحالیکه باید به اقامتگاه بوم گردی و هتل تبدیل شوند، از داخل مخروبه و تبدیل به انبارها و دفاتر فروش لوازم خانگی شده اند که این موضوع به یکی از معضلات بزرگ این منطقه تاریخی اصفهان تبدیل شده است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان درباره ساماندهی وضع موجود کوچه یخچال، توضیح داد: جلسات بسیاری در این باره برگزار شده و مکان مناسب و آینده داری برای انتقال مغازه های فروش لوازم خانگی اصفهان از کوچه یخچال به محل جدید در نظر گرفته شده است؛ به نظر می رسد اکنون شرایط مناسبی برای انتقال و جابجایی مغازه و انبارهای کسبه این صنف مهیا شده و امیدواریم هرچه زودتر این انتقال انجام شود.

وی تاکید کرد: با این انتقال باید فروش و عرضه لوازم خانگی به مردم در یک مکان خاص، راحت و ایمن صورت گیرد و به نوعی در اصفهان به مجموعه هایی مانند سیتی سنتر و به صورت متمرکز برای ساماندهی مشاغلی همچون لوازم خانگی نیاز داریم.

قندی البته معتقد است که در این ساماندهی و جابجایی مشاغل کار باید به دست متخصص همان صنف سپرده شود و نباید یک نفر یا سرمایه گذار غیرمتخصص حوزه لوازم خانگی با خرید مثلا ۱۰ واحد و در ادامه اجاره آن در این جابجایی و انتقال دخالت کند، چراکه با این شرایط بازار تبدیل به بازاری منفی خواهد شد.

وی ‌تاکید کرد: برای جلوگیری از این اتفاق با هماهنگی اعضای اتحادیه لوازم خانگی باید غرفه ها به افراد متخصص واگذار شود.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان ‌با اشاره به ارائه راهکار به سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان در جابجایی کسبه محله مشیر، گفت: در این جابجایی باید برای اهالی صنف، قیمت هایی مناسب و عادلانه در نظر گرفته شود، همچنین محل جدید عرضه لوازم خانگی اصفهان باید با هماهنگی اتحادیه مربوطه آماده سازی شود تا در نهایت مصرف کننده در شرایط رفاهی مناسب نسبت به محل قبلی اقدام به خرید لوازم خانگی کند.

وی‌ تصریح کرد: از این سازمان انتظار می رود در این جایجایی از اهالی متخصص این صنف و تجارب آنها استفاده کند و از ورود سرمایه گذار غیرتخصصی برای ساماندهی مغازه های کوچه یخچال و مشیر جلوگیری کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی