وضعیت 82 درصد شهرستان های یزد از لحاظ کرونایی نارنجی شد


وضعیت 82 درصد شهرستان های یزد از لحاظ کرونایی نارنجی شد

یزد - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به همکاری مردم ،افزایش واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 و کاهش تعداد موارد بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان ها، گفت: هم اکنون شرایط 82 درصد از مجموع 11 شهرستان استان از قرمز کرونایی خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سید ابراهیم سلمانی افزود: شرایط بهداشتی شهرستان های اشکذر و تفت، از لحاظ کرونایی زرد است و وضعیت شهرستان های مروست، خاتم،ابرکوه، مهریز، یزد، بافق ، بهاباد ، اردکان و میبد نارنجی است.

وی استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی، دوری از حضور در تجمع و دریافت سریع تر واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ گروه های مختلف سنی را از مهم ترین راه های مهار این بیماری ذکر کرد.

به گفته وی هم اکنون ۳۸۴ فرد مشکوک به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد، به ۸۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها خدمات درمانی ارایه می‌ شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در شبانه روز گذشته، ۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد پذیرش شدند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج