همسان‌سازی حقوق سریعتر تعیین تکلیف شود | وضعیت معیشت بازنشستگان در شأن آنها نیست


همسان‌سازی حقوق سریعتر تعیین تکلیف شود | وضعیت معیشت بازنشستگان در شأن آنها نیست

علی ترکاشوند؛ دبیر اجرایی خانه کارگر: وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی در شان آنان نیست حال آنکه آن‌ها بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری) تاکید کرد: مجلس با تعیین منابع مالی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به دل‌نگرانی‌ها و بلاتکلیفی این جامعه شریف و پیشکسوتان عرصه تولید و خودکفایی پایان دهد.

این فعال کارگری خطاب به مسئولان گفت: کدامیک از شما می‌توانید با ماهی ۴ میلیون تومان هزینه‌های زندگی خانوادگی خود را تامین کنید؟

او اضافه کرد: در کلانشهری مثل تهران خط فقر ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ در این شرایط چگونه انتظار دارند یک بازنشسته ساکن تهران با حقوق حداقلی تمام نیاز‌های معیشتی خود و خانواده‌اش را تامین کند؟

ترکاشوند تصریح کرد: گرانی‌های این روز‌ها سفره ساده و کوچک کارگران و بازنشستگان را بیش از پیش خالی کرده، اما از آن‌ها توقع این است که با تمام قدرت در خط تولید برای آبادانی کشور تلاش کنند.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، مسکن، خودرو، سکه و ارز با هیچ متغیر و شاخص اقتصادی همخوانی ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر با تاکید بر لزوم اقدام فوری دولت در کنترل قیمت‌ها یادآور شد: کارگران صدمه‌پذیرترین قربانیان شرایط کنونی اقتصادی هستند. نوسانات قیمت ارز، افزایش چندین باره قیمت اجناس مصرفی کارگران را در حالی نگران کرده که فشار روانی خطر اخراج از کار و عواقب بیکاری را نیز متحمل می‌شوند.

به گفته این فعال کارگری، اگر موج حرکت بی‌ترمز قیمت‌ها ادامه یابد، زندگی کارگران و بازنشستگان خصوصاً حداقل‌بگیران به طور جدی تحت تاثیر واقع می‌شود.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری در پاسخ به اینکه وقتی دستمزد و هزینه‌ها هیچ تناسبی با هم ندارند، کارگران و حقوق‌بگیران چگونه زندگی خود را تامین کنند، گفت: بخش عمده‌ای از کارگران و حقوق‌بگیران، نیاز‌های طبیعی و معمولی زندگی خود و خانواده‌شان را نادیده می‌گیرند تا بتوانند با این دستمزد ناچیز زندگی‌شان را ادامه بدهند؛ بنابراین زندگی کارگری در کشور ما توام با رنج و تحمل سختی است.

ترکاشوند در خاتمه خطاب به مسئولان گفت: دولت و مجلس باید با اتخاذ تدابیر خاص تورم و گرانی‌ها را مهار کنند و در این خصوص به سرعت عمل کنند.

منبع: ایلنا

اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»