چه زمانی باید از بازار ارزهای دیجیتال خارج شد؟


چه زمانی باید از بازار ارزهای دیجیتال خارج شد؟

چارلی برتون (Charlie Burton)، معامله‌گر باسابقه، در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد چگونگی مدیریت احساساتش در بازار صعودی و اهمیت پایبندی به قوانین معاملاتی صحبت کرده است.

کوین تلگراف در گزارش تازه خود به عملکرد خیره‌کننده قیمت بیت کوین اشاره می‌کند و می‌نویسد که این عملکرد باعث شد تا بسیاری از مخالفان و منتقدان انگشت به دهان بمانند. علاوه بر رسیدن بیت کوین به ۶۴۸۶۳ دلار، شاهد اوج‌گیری بازار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرمثلی (NFT) بودیم.

در بازارهای این چنینی، به‌واسطه نوسانات شدید بازار، این احتمال وجود دارد که تنها طی چند ساعت، سرمایه‌های کاربران از چنگشان در بیاید یا روندها تغییر کنند.

چارلی برتون، هم‌بنیان‌گذار شرکت ایزی‌تریدر (Ezeetrader)، معتقد است که هر معامله‌گری باید سلسله‌ای از قوانین را برای خودش تدوین کند و به آنها پایبند باشد. او در توجیه این ادعا می‌گوید:

وقتی که احساسات به سراغ ما می‌آید، باید به این قوانین پایبند باشیم؛ چراکه همه ما اشتباه می‌کنیم و انسان هم موجودی خطاپذیر است، مخصوصاً وقتی که بازار صعودی جلوی چشمانمان باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: ما [آدم‌ها] در مواجه با شرایط مختلف ذاتاً تحت‌تأثیر ترس و طمع‌مان هستیم؛ به همین خاطر به قوانین و چهارچوب‌های شاده‌ای نیاز داریم. تصویرسازی از این قوانین هم تا حد زیادی کمک‌کننده خواهد بود.

به‌گفته وی در این قوانین می‌توان مواردی نظیر درصد ضرر در قالب حد ضرر (Stop Loss)، حداکثر سود سبد سرمایه‌گذاری در هر معامله یا ایجاد سفارش‌های فروش اشاره کرد. برتون در ادامه گفت:

این که با خودتان صحبت کنید خیلی مهم است. [بگویید] اگر الآن این معامله را انجام بدهم و آن طور که می‌خواهم از آب در نیاید، خودم را ناراحت کردم؟ پرسیدن این سؤال باعث می‌شود که در معامله‌ای که نباید انجام دهد، وارد نشوم.

به‌گفته وی، وقتی چنین قوانینی به معامله‌گر کمک می‌کند که تصمیمات درستی برای خروج از بازار بگیرد و همین مسئله باعث می‌شود بهترین زمان برای خروج و برداشت سودش را انتخاب کند.

منبع: ارز دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی