استان تهران ظرفیت واکسیناسیون روزانه 800 هزار دوز دارد


استان تهران ظرفیت واکسیناسیون روزانه 800 هزار دوز دارد

استاندار تهران گفت: ظرفیت‌ لازم برای تزریق روزانه تا 800 هزار دُز واکسن در استان بررسی شد و آمادگی رساندن شمار واکسینه کردن ساکنان استان به روزانه 700 تا 800 هزار دُز واکسن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد ملی کرونا اذعان داشت: جمعیت بالای ۱۸ سال در استان تهران بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که برنامه ریزی لازم برای تزریق واکسیناسیون این افراد انجام گرفته است.

وی افزود: نسبت جمعیت بالای ۱۸ سال در استان تهران به کل جمعیت ۷۶ درصد و در کل کشور ۷۰ درصد است از این رو افزایش سهمیه واکسن در تهران ضروری است.

استاندار تهران با توجه به لزوم واگذاری سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، گفت: در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار شد، تمام ظرفیت‌های موجود برای تزریق روزانه تا ۸۰۰ هزار دُز واکسن در استان تهران بررسی شد و این امکان مهیا است.

محسنی بندپی تأکید کرد: با توجه به اینکه تهران مرکز ثقل فعالیت سیاسی و اقتصادی و آموزشی است و همچنین به لحاظ تراکم جمعیتی اختصاصی واکسن به استان براساس جمعیت ضروری است و این آمادگی برای تزریق واکسن در مراکز شبانه‌روزی و سایر مراکز استان وجود دارد.

هم اکنون روزانه ۲۵۰ هزار دُز واکسن در استان تهران تزریق می شود

به گفته استاندار، در حال حاضر ۲۱۰ مرکز که ۸ مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، در زمینه واکسیناسیون فعال است و به طور متوسط اکنون روزانه ۲۵۰ هزار دز واکسن در استان تهران تزریق می شود.

درخواست اختصاص بودجه به منظور اتمام بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد

محسنی بندپی در خصوص بیمارستان در دست احداث ملارد نیز بیان کرد: ۳۰ میلیون تومان برای اتمام بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد نیاز است که درخواست داریم تا این بودجه از منابع ملی اختصاص پیدا کند.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1555962

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس