تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور از تیم تدوین برنامه 5 ساله حوزه‌های علمیه خواهران


تقدیر حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور از تیم تدوین برنامه 5 ساله حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه های علمیه خواهران در جلسه ای از تیم تدوین برنامه 5 ساله این نهاد تقدیر و تشکرد کرد و گفت: تدوین برنامه 5 ساله، تجربه و جسارت انجام کارهای مهم در سطح ملّی را ارتقاء داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه 5 ساله حوزه های علمیه خواهران در راستای افق بلندمدت 1414 و مرجعیت یافتن این نهاد دینی برای زنان و خانواده طراحی شده است که در این گزارش با روند طراحی و تدوین آن آشنا می شویم.

برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه خواهران پس از ارسال به دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری و اخذ نظرات اصلاحی شورا، با تأکید و حمایت مدیر مرکز، در دستور کار بازبینی و اصلاح قرار گرفت.

در این خصوص جمعی متشکل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین پیروز مشاور مدیر مرکز ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت، برخی از همکاران دفتر مطالعات و نظارت راهبردی، اداره کل برنامه، بودجه و ارزیابی و همین طور برخی مشاوران به حسب اقتضاء متکفّل بازبینی، اصلاح و نهایی‌سازی برنامه شدند.

در مجموع حدود 250 نفر ساعت جلسه مشترک در راستای این برنامه برگزار شده که ماحصل آن اصلاح اشکالات واردشده بر تحلیل محیطی، بازبینی اهداف و تعیین اهداف بخشی، بازبینی و اصلاح راهبردها، برنامه‌ها، شاخص‌ها و توزیع سنواتی به همراه توجه به الزامات اجرایی برنامه‌ها بوده است.

در تمامی مراحلِ اصلاح برنامه، اهتمام جدی بر برقراری رابطه منطقی میان اجزاء برنامه صورت گرفته، به‌گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد یکی از ویژگی‌های برنامه پنج‌ساله، انسجام درونی میان اجزاء برنامه و طی نمودن یک فرآیند منطقی و مورد قبول جامعه علمی در تدوین برنامه است.

در همین راستا و طی جلسه ای حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن تقدیر و تشکر از تیم تدوین برنامه 5 ساله، اظهار داشت: مهم‌تر از برنامه پنج‌ساله، استقرار فرهنگ برنامه‌ریزی و مشارکت همگانی در تدوین برنامه بود و این مسئله تجربه و جسارت انجام کارهای مهم در سطح ملّی را ارتقاء داد.

وی نکته مهم در تدوین برنامه پنج‌ساله را تمرکز بر برنامه‌های تحولی و حذف برنامه‌های جاری از برنامه برشمرد و افزود: مرحله اجرای برنامه مهم‌تر از مرحله تدوین است و در این خصوص ضمن نصب‌العین قرار گرفتن برنامه برای کل حوزه‌های علمیه خواهران شامل (ستاد مرکزی، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه) ‌بایستی گزارش مستمر از میزان پیشرفت برنامه منتشر و در صورت نیاز تمهیدات لازم اتخاذ شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات