کلاهبرداری 700 میلیونی به ازای کارواش خودروها در تهران


کلاهبرداری 700 میلیونی به ازای کارواش خودروها در تهران

تهران- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد: 2 کلاهبرداری که به ازای کارواش خودروها 700 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر و به بیش از 19 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند.

به گزارش ایرنا از روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان با مراجعه پلیس فتا تهران دعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات مال باختگان این پرونده کارشناسان در تحقیقات اولیه دریافتند همه قربانیان بعد از مراجعه به یک کارواش در حاشیه تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

گودرزی افزود: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش کارگران یک کارواش بزرگ در حاشیه تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند.

این مقام سایبری گفت: تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس با بررسی‌های تکمیلی و همه جانبه و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند نفرات را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، هر ۲ مجرم را در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا فاتب خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به بیش از ۱۹ فقره کلاهبرداری با همین روش به ۷۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

وی بیان داشت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

گودرزی با بیان اینکه تغییر رمز دوره ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کشف سه میلیارد تومان کالای قاچاق و احتکاری در جنوب پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: در پی بازرسی از انبارهای کالا در محدوده خیابان هرندی، ماموران این پلیس موفق شدند یک انبار دپوی مواد غذایی قاچاق را شناسایی کنند.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی افزود: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که مالک انبار مقادیر فراوانی از مواد غذایی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی را در این مکان جمع‌آوری کرده است ولی در بررسی‌های بیشتر مشخص شد تعدادی از روغن‌های موجود در انبار تقلبی بوده و مالک انبار، روغن‌های معمولی را پس از بسته بندی به نام شرکت‌های برند خارجی به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی به هماهنگی های قضائی و دستگیری یک متهم در این رابطه اشاره کرد و ابراز داشت: در این عملیات ۱۳ هزار و ۹۶۸ عدد نوشیدنی، ۲ هزار لیتر روغن زیتون، ۲۶ هزار و ۵۰۰ عدد نسکافه، چهار هزار و ۱۷۶ عدد بیسکویت، ۱۸۰ کیلو کره بادام زمینی، ۲۲۵ عدد اسپری روغن زیتون، ۱۰۰ کیلو غذای حیوانات فاقد مجوزهای قانونی به همراه ۲۰ هزار و ۷۵ لیتر روغن تقلبی به همراه بطری‌های خالی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این اموال را سه میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و تمامی اموال کشف شده در اختیار سازمان سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی قرار گرفت و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری خلاف‌کاران و جمع‌آوری معتادان متجاهر در غرب تهران

رئیس کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بنابر درخواست شهروندان عوامل این کلانتری طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و بازداشت خلافکاران را با شناسایی سارقان و مزاحمان شهروندان در پارک‌ها و نقاط جرم خیز محله خلیج فارس پس از هماهنگی مقام قضایی اجرایی کردند.

سرهنگ محمود مالمیر افزود: ماموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در این طرح طی عملیات‌های ضربتی و غافلگیرانه ۶ نفر زورگیر و سارق سابقه دار همراه با ۵ سوداگر مرگ را دستگیر و تعداد ۱۳ معتاد متجاهر را جمع آوری کردند.

وی ادامه داد: ماموران در اجرای این طرح ۲ قبضه سلاح سرد، پنج دستگاه تلفن همراه، مقادیری لوازم مسروقه همراه با موادمخدر کشف و هفت دستگاه موتورسیکلت که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کردند را توقیف کردند.

۶ مال‌باخته سارق سابقه‌دار را شناسایی کردند

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: بیست و پنجم شهریور ماه سال گذشته خانمی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کرد، از طریق آگهی‌های اینترنتی با فردی که مدعی استخدام کارگر برای نظافت منزل بود، آشنا شدم و در نهایت قرار شد در خیابان جردن همدیگر را ملاقات و کارفرما من را به محل کار انتقال دهد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال افزود: شاکی ادامه داد، در خیابان جردن سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ کارفرما شدم و بعد از طی مسافتی این فرد اظهار کرد، خودرواش خراب شده و من را از خودرواش پیاده و در یک لحظه به سرعت از محل گریخت و کیفم که حاوی مقادیر طلا، موبایل و وجه نقد بود، سرقت کرد.

وی ابراز داشت: در حین تحقیقات کارآگاهان پرونده‌های مشابهی دیگری نیز به همین شیوه ارجاع و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در محمدوده خیابان شریعتی شناسایی و وی را دستگیر کنند.

دستخال با اشاره به اینکه متهم سابقه‌دار است، افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی ۶ مال باخته دیگر شناسایی و مال باختگان متهم را سارق اموالشان معرفی کردند.

وی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو در جنوب تهران

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد: در پی چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان، ماموران کلانتری ۱۵۸ کیانشهر پس از رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره و مخفیگاه ۲ سارق حرفه‌ای را در جنوب تهران محله کیانشهر شناسایی کردند.

سرهنگ ارسلان قاسم‌زاده ادامه داد: تیم عملیات کلانتری مذکور پس از دریافت این اطلاعات مهم با کسب مجوزهای لازم قضائی در یک عملیات هماهنگ ۲ سارق حرفه‌ای را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری کیانشهر در بازجویی‌های فنی صراحتاً به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو از شهروندان در جنوب تهران اعتراف کردند و به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سوداگر مرگ در محله کیانشهر

رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر بیان داشت: در پی گزارش‌های مرمی مبنی بر خرید و فروش موادمخدر در محله کیانشهر ماموران این کلانتری پس از اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره و مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند.

سرهنگ حسین حسین‌زاده ادامه داد: تیم عملیات کلانتری مذکور پس از دریافت این اطلاعات مهم و هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی متهم را بازداشت و از مخفیگاه وی ۱۶۰ گرم هروئین و ۶۰ گرم حشیش کشف کردند.

وی یادآور شد: متهم پس از انتقال به کلانتری کیانشهر در بازجویی‌های پلیسی صرحتاً به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر در جنوب تهران بین جوانان اعتراف کرد و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف پنج فقره سرقت در جنوب تهران

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد: در پی تماس مردمی مبنی بر سرقت یک فروشگاه در محله کیانشهر ماموران کلانتری ۱۵۸ کیانشهر رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند به محل وقوع جرم اعزام شدند.

سرهنگ محمد جلینی افزود: سارق حرفه‌ای که در حال سرقت محتویات فروشگاه لوازم خانگی بود پس از مشاهده ماموران بلافاصله متواری شد و ماموران پس از تعقیب و گریز ۲۰ دقیقه‌ای با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی متهم را بازداشت و برای تحقیقات ابتدایی به کلانتری منتقل کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های فنی صراحتاً به جرم خود مبنی بر پنج فقره سرقت از اماکن خصوصی در جنوب تهران اعتراف کرد و به مرجع قضائی معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد