مرز زمینی تمرچین پیرانشهر پذیرای زائران اربعین نیست


مرز زمینی تمرچین پیرانشهر پذیرای زائران اربعین نیست

مهاباد- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت:مرز زمینی تمرچین پیرانشهر پذیرای زائران اربعین نیست و زائران اربعین جهت تردد از طریق مرز زمینی تمرچین مراجعه نکنند.

سرهنگ صادق رستم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که به عنوان زائر اربعین از شهرهای همجوار راهی مرز تمرچین شوند بازگردانده می‌شوند.

وی ادامه داد:طی سال‌های گذشته نیز مرزهای زمینی تمرچین پیرانشهر پذیرای زائران اربعین نبوده و امسال نیز هیچ برنامه‌ای جهت این امر وجود ندارد.

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر گفت:هیچ گونه امکان پذیرایی در مرز تمرچین برای زائران اربعین وجود ندارد و برابر قوانین عراق ورود غیر قانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد.

به گزارش ایرنا،کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۳۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق هم مرز است ؛ این شهرستان دارای یک مرز رسمی به نام تمرچین است.

مرز رسمی زمینی "تمرچین" در ۱۱ کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی و به عنوان دروازه تجاری ۲ کشور ایران و عراق قلمداد می‌شود.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و "چومان" در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی فعال شد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک