فرماندار: مردم مراغه به دلیل کمبود جدی منابع در مصرف آب صرفه‌جویی کنند


فرماندار: مردم مراغه به دلیل کمبود جدی منابع در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به اینکه عبور از کم‌آبی به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی نیاز دارد، گفت: مردم شهرستان به دلیل کمبود جدی منابع باید طی روزها و هفته‌های آینده در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

سیدعلی موسوی روز شنبه در نشست ستاد بحران این شهرستان افزود: با توجه به کمبود نزولات جوی و بارش‌ها در سال جاری، منابع آب به ویژه در پشت سد علویان با کاهش روبرو شده و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف ممکن است مشکلات عدیده‌ای در تامین آب شرب ایجاد شود.

وی ادامه داد: ایجاد راهکارهای اساسی و تمهیدات موثر برای تامین منابع آب شرب در مواقع ضروری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی از جمله امور آب و آب و فاضلاب قرار گیرد و در این شهرستان گام‌های عملیاتی در این زمینه در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی مناسب بلندمدت برای شناسایی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز رعایت الگوی مصرف در بخش کشاورزی با به کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری مهم‌ترین راهکارهاست که باید مورد اهتمام دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد.

به گفته وی توسعه شبکه آب شرب در مناطق روستایی نیز از جمله راهبردهایی است که زمینه لازم برای مصرف بهینه آب شرب و بهداشتی را در این مناطق فراهم می‌کند.

وی افزود: شهروندان نیز باید در مصرف آب شرب بهداشتی در روزها و ماه‌های آینده تا حد امکان صرفه‌جویی کنند نا شاهد کمبود آب نباشیم.

فرماندار: مردم مراغه به دلیل کمبود جدی منابع در مصرف آب صرفه‌جویی کنند
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: امسال بر اثر کاهش محسوس بارش‌ها در فصول بارندگی، میزان آب ذخیره شده در پشت سد علویان مراغه به کمتر از ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده که در صورت تداوم خشکسالی جای نگرانی دارد.

محمد مقتومی افزود: بر اساس اعلام نظر کارشناسان هواشناسی نیز امسال با پاییز و زمستان کم‌بارشی مواجه خواهیم بود و باید برای جبران کمبود منابع آبی چاره‌اندیشی شود.

وی اضافه کرد: با وجود مدیریت مناسب آب موجود در سد علویان، شناسایی منابع جایگزین و رعایت الگوی مصرف در بخش آب شرب در این شهرستان طی روزهای پیش‌رو ضروری و حیاتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان