نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس در قم برپا می‌شود


نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس در قم برپا می‌شود

قم- ایرنا- نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دفاع مقدس با عنوان «عطر لاله‌های حسینی» توسط موسسه فرهنگی هنری کتاب خوب از 30 شهریورماه جاری تا 10 مهرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این‌که کتاب‌های دفاع مقدس توسط کارشناسان این حوزه انتخاب شده‌اند، افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس با همت تعدادی از جوانان دغدغه‌مند در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی برپا می‌شود.

محمدحسین دریس اضافه کرد: کتاب‌های نمایشگاه با محوریت ایثار و شهادت انتخاب شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به آدرس اینترنتی www.nmkd.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: عرضه آثاری با موضوع شهدا، دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب خاطرات، زندگی‌نامه، کودک و نوجوان و مستند با تخفیف ویژه از برنامه‌های این نمایشگاه می‌باشد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های تازه منتشر شده و منتخب با محوریت دفاع مقدس در این نمایشگاه عرضه می‌شود، بیان کرد: مشاوره کتاب برای اقشار مختلف با توجه به سن، جنس، سطح مطالعه و علاقه‌مندی‌های شخصی فرد، از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب عطر لاله‌های حسینی است.

به گفته دریس، با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی، استفاده از بستر پلتفرم بومی برای برگزاری این حرکت فرهنگی هنری از ویژگی‌های شاخص‌های این نمایشگاه می‌باشد.

وی با بیان این‌که اهمیت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در سنین جوانان و نوجوانان از جمله مهم‌ترین دلایل برگزاری نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی است، بیان کرد: حفظ یاد و خاطره و همچنین زنده نگه‌داشتن سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر دلایل برگزاری این نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس می‌باشد که برای جامعه امروزی بسیار ضروری و حیاتی است.

نمایشگاه عطر لاله‌های حسینی از تاریخ ۳۰ شهریورماه تا ده مهرماه در دامنه www.nmkd.ir توسط مجموعه فرهنگی هنری کتاب خوب با همکاری نهادها و سازمان‌های مردمی و دولتی از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، اداره کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و موسسه فرهنگی جهادی نیم پلاک برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)