استقبال بازار از «ساینا اس» افزایش یافت


استقبال بازار از «ساینا اس» افزایش یافت

چهره متفاوت ساینا در کنار برخی آپشن‌ها و سیستم برق جدید خودرو، با توجه به قیمت رقابتی در کارخانه و بازار (به ترتیب 142.5 و 175 میلیون تومان) که ارزان‌تر از بسیاری خودروهای قدیمی و تکراری و نیز خودروهای نسبتا به‌روز است، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،چهارسال بعد از عرضه ساینا، سایپا با شعار «یک تغییر به موقع» توانست اولین فیس‌لیفت ساینا را در نیمه دوم سال 99 به بازار بفرستد. گرچه سایپا در این نسخه نیز از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده کرده، اما این پیشرانه به دریچه گاز برقی (به‌جای مکانیکی در نسخه پایه) مجهز شده و برای پاس کردن مجوزهای زیست‌محیطی، به استاندارد آلایندگی یورو5 ارتقا داده شده است. نکته دیگر این‌که سایپا، با فیس‌لیفتی قابل قبول در قسمت جلو و عقب خودرو موفق به تغییر چهره دلنشینی در این خودرو شده است. تفاوت‌های اصلی ساینا نیوفیس با سری قبلی ساینا را می‌توان در این موارد دانست: اضافه‌شدن دی لایت و اتولایت، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره جدید با قاب استیل، رینگ آلومینیومی جدید قابل سفارش، فرمان جدید دی‌کات، تریم داخلی جدید و صفحه کیلومتر جدید. اما همین چهره متفاوت ساینا در کنار برخی آپشن‌ها و سیستم برق جدید خودرو، با توجه به قیمت رقابتی در کارخانه و بازار (به ترتیب 142.5 و 175 میلیون تومان) که ارزان‌تر از بسیاری خودروهای قدیمی و تکراری و نیز خودروهای نسبتا به‌روز است، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده و استقبال از این خودرو به گفته فعالان بازار رو به افزایش است. این خودرو جزو خودروهای پراستقبال در پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده اخیر سایپا نیز بوده است

نظرات خریداران در مورد ظاهر خودرو

طبیعی است مشتریانی که این خودرو را خریده‌اند، در وهله نخست ظاهر آن را پسندیده است. یکی از آن‌ها درباره نمای بیرونی این خودرو معتقد است: «طراحی چراغ عقب و سپر در نسخه پایه ساینا تداعی‌کننده تویوتا یاریس و چراغ‌های جلو و سپر جلوی آن نیز یادآور هیوندای سوناتا، آوانته و سوزوکی کیزاشی هستند. تناسب بین اندازه جلو پنجره با شبکه سپر نیز تقریبا رعایت شده است. در ساینا اس اما طراحی عقب یادآور نسل قبل خودروهای ب‌ام‌و و طراحی جلو شبیه به برخی خودروهای ژاپنی است. اما امضای طراحی جدید سایپا را روی برخی قسمت‌های خودرو مانند دیفیوزر و چراغ راهنمای آن می‌توان دید که مشابه خودرو شاهین است.»

نظرات خریداران در مورد عملکرد و امکانات خودرو

یکی از خریداران این خودرو که تجربه رانندگی با آن را در داخل و بیرون از شهر را داشته، ذیل یکی از صفحات معرفی آن در فضای مجازی نوشته است: «صدای موتور در داخل کابین پایین‌تر از چیزی است که قبل از تحویل خودرو انتظار داشتم. کیفیت خوب و استحکام بدنه هم مورد پسندم بود. کافی است سقف برخی خودروهای به‌اصطلاح هیکل‌دار داخلی را ببینید و مقایسه کنید. درحالی‌که سقف این خودرو و حتی فضای صندوق عقب و کاپوت محکم هستند و به‌خوبی نیز عایق‌بندی شده‌اند و بی‌صدا هست.» یک دیگر از خریداران این خودرو در مورد سواری آن می‌گوید: «سواری نرم ساینا اس به شکلی است که اکثر ضربه‌های ریز و درشت را جذب میکند و سرنشینان راحت هستند. جنس داشبورد و روکش درها هم از جنس تزریقی و مشابه 207 و برخی خودورهای چینی است و صدای جیرجیر برخی خودروهای داخلی از آن‌ها شنیده نمی‌شود. مورد مثبت بعدی، گیربکس خودرو است که آن هم نرم و بی‌صدا کار می‌کند و برای حفظ قدرت ماشین نیاز نیست مدام با دنده بازی کنید. از آپشن‌های خوب ماشین هم می‌توان به صفحه کیلومتر جدید آن اشاره کرد که اطلاعات مفیدی از دمای هوا تا اطلاعات دنده را رو در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین آینه و شیشه‌های برقی، دی‌لایت، فرمان نرم و طرح دی، تنظیم چراغ‌های جلو از داخل، سیستم صوتی بلوتوثی که البته انتظارم از بلندگوهاش بیش‌تر بود.» در این میان، برخی خریداران نیز به‌رغم ابراز رضایت کلی، از نبود سینی زیر موتور، شتاب‌گیری پایین‌تر نسبت برخی خودروهای داخلی دارای موتور حجیم‌تر و تاخیر یک‌ثانیه‌ای دریچه گاز برقی پس از فشار دادن پدال گاز انتقاد کرده و برخی نیز پیشنهاد زیباتر کردن چهره خودرو با رینگ اسپرت سایز ۱۴ و ۱۸۵ را داده‌اند. یکی دیگر از خریداران ساینا اس درخصوص نمایش اطلاع دنده روی صفحه کیلومتر آن می‌گوید: «پشت آمپر خودرو من در حالت دنده عقب، حرفR و شکل سنسور دنده‌عقب نمایش می‌دهد و برای بقیه دنده‌ها شماره دنده را نشان نمی‌دهد. اما وقتی دور موتور از حدی بالاتر می‌رود نشانگری روی صفحه ظاهر می‌شود که پیشنهاد می‌کند دنده را افزایش بدهیم.»

تفاوت‌هایی که جلب نظر می‌کند

بسیاری از خریداران ساینا اس به این مورد اشاره کرده‌آند که تا کلاچ نگیرید، ماشین استارت نمی‌خورد یا وقتی سوییچ را باز می‌کنید، آمپرها مثل خودروهای خارجی بالا می‌روند و دوباره برمی‌گردند. ازجمله دیگر مواردی که توجه خریداران را جلب کرده، این است که در وسط آمپر یک مانیتور کوچک قرار دارد که وقتی درهای خودرو باز می‌شوند، نشان می‌دهد که کدام در باز است. نمایش دنده عقب روی صفحه و پیشنهاد سبک کردن دنده در دورهای بالا نیز برای مشتریان جذاب بوده است. صندوق‌پران روی سوییچ، هشدار بوق در هنگام باز شدن درها پس از قفل (مشابه دزدگیر) و دی‌لایت نیز از جمله آپشن‌هایی بوده که در جلب رضایت خریداران موثر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید