دروس عملی دانشگاه امیرکبیر حضوری برگزار می‌شوند/ احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم


دروس عملی دانشگاه امیرکبیر حضوری برگزار می‌شوند/ احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از حضوری شدن واحد‌های عملی دانشجویان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

احمدمعتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر اظهار کرد: برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به شرایط موجود کرونا و واکسیناسیون دانشجویان، ادامه دادن آموزش‌های مجازی است.

او افزود: به صورت عادی و حضوری نمی‌توانیم دانشگاه‌ها را باز کنیم؛ چرا که هنوز تهران و بسیاری از شهرستان‌های کشور که از آن مکان‌ها پذیرش دانشجو داریم قرمز هستند و به اینصورت پروتکل‌ها اجازه حضوری شدن آموزش‌ها را نمی‌دهند و صلاح هم نیست.

معتمدی تصریح کرد: هر ساله پیک دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مهر ۱۴۰۰ نفر است که در طول ترم به علت فارغ التحصیلی یا انصراف و ... این رقم کاهش می‌یابد، اما به هر حال تعداد بسیار زیادی دانشجو داریم واز این تعداد ۴۵۰۰ تا ۵ هزار نفر در خوابگاه‌ها اقامت خواهند داشت؛ بنابراین فشردگی بالایی در صورت بازگشایی دانشگاه‌ها به شیوه عادی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره بازگشایی دانشگاه‌ها ادامه داد: نظر وزارت علوم این است که فعلا دانشگاه‌ها به صورت حضوری بازگشایی نشوند و به همین ترتیب همانند ۳ ترم گذشته آموزش‌ها را مجازی پیش خواهیم برد.

دانشگاه امیرکبیر فعال‌تر از ۳ ترم گذشته عمل خواهد کرد

معتمدی با بیان اینکه به صورت قطع دانشگاه فعال‌تر از ۳ ترم گذشته خواهد بود، تاکید کرد: دلیل این امر این است که واکسیناسیون به صورت کامل انجام شده و تقریبا همه دانشجویان دز اول را تزریق کرده اند و استادان و کارکنان هم هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند؛ بنابراین سعی می‌کنیم دانشگاه در پروژه‌های تحصیلات تکمیلی فعال‌تر از قبل عمل کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: کلاس‌های عملی مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را دیگر نمی‌توانیم به شیوه مجازی برگزار کنیم؛ بنابراین این واحد‌ها از مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نه در طول ترم بلکه به صورت ترتیبی در هفته‌های متفاوت برگزار خواهند شد.

او تصریح کرد: از آن جایی که دانشجویان زیادی از شهرستان‌ها به دانشگاه امیرکبیر می‌آیند؛ بنابراین احتمال دارد که یک تا چند کارگاه و آزمایشگاه را برای حضوری برگزار کردن کلاس‌های عملی تنها به یک دانشجو در طول یک الی دو هفته اختصاص دهیم و بعد از اول خوابگاه را در اختیار فرد دیگری بگذاریم؛ بنابراین به صورتی عمل خواهیم کرد که تراکم زیاد نباشد، ولی واحد‌های عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی که عقب افتاده اند را برای دانشجویان به خصوص کسانی که قصد فارغ التحصیلی دارند در طول برگزار خواهیم کرد.

معتمدی ادامه داد: امتحانات پایان ترم بحث مهم دانشگاه هاست که به احتمال قوی تا دی ماه تمامی دانشجویان دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و به اینصورت اگر مشکل خاصی ایجاد نشود امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهند شد و سعی می‌کنیم حتی امتحانات نیم ترم را هم با موافقت استادان و دانشکده‌ها به شیوه مجازی با افزایش طول زمان و کم کردن تراکم جمعیت برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید

دست بکار شدن دانشگاه های کشور برای آموزش های حضوری

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته