محیط‌بانان واکسینه شدند 


محیط‌بانان واکسینه شدند 

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: زمینه واکسینه شدن 3 هزار و 500 محیط بان در سراسر کشور فراهم شده که تعدادی دز اول و تعدادی هم دز دوم را تزریق کرده اند.

سرهنگ جمشید محبت خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط زیست بعد از اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون محیط بانان، شرایط این امر را در سراسر کشور فراهم کرد تا تمام محیط بانان واکسینه شوند.

وی درباره اینکه تاکنون چند محیط بان واکسینه شدند اظهار داشت: سازمان محیط زیست شرایط را برای واکسینه شدن تمام ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان فراهم کرده است مگر آنهایی که خودشان نخواستند تزریق واکسن انجام دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط بانان تمام استان ها دز اول واکسن را دریافت کرده اند و برخی استان ها که زودتر شروع کرده بودند حتی دز دوم را هم تزریق کردند.

سرهنگ محبت خانی درباره اینکه آیا محدودیتی برای محیط بانانی که واکسن را دریافت نکرده اند اعمال می کنید گفت: به طور خاص اینکه به یگان حفاظت محیط زیست برای اعمال محدودیت ها دستور العملی آمده باشد خیر اما اگر دولت محدودیت هایی اعلام کند قطعا شامل این محیط بانان هم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محیط بانان سبزپوشان زحمتکشی هستند که با حضور شبانه روزی در طبیعت و رویارویی با شکارچیان متخلف جانشان را کف دست گرفته اند تا از محیط زیست و زیستمندان آن محافظت کنند اما در این میان آنها هم از گزند ویروس کرونا در امان نماندند و در مدت دو سالی که کرونا دامن جامعه جهانی از جمله ایران را گرفته، ۳ محیط بان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ محیط بان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست؛ پس از طی کردن دوره قرنطینه بعد از بهبودی به محل کار خود بازگشتند و در تمام این مدت حق و حقوق آنها پابرجا بود و در زمان قرنطینه هیچ خللی در آن ایجاد نشد.

محیط بان خراسان رضوی

مرتضی بخشی اولین محیط بانی است که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، زنده یاد بخشی ۱۱ سال در منطقه شکار ممنوع ژرف در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی خدمت کرد که پس از ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

محیط بان بوشهر

محمد رستمی محیط بان محیط زیست استان بوشهر نیز به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، رستمی محیط بانی فداکار که سالها در طبیعت استان بوشهر و شهرستان گناوه، با تعصب تلاش کرد و زحمات و کوشش وی در راه حفاظت از طبیعت بوشهر هرگز فراموش نمی شود.

محیط بان کرمانشاه

یارولی محمودی از محیط بانان دلسوز و غیور کرمانشاهی بود که به علت ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت، مرحوم محمودی طی سالیان خدمت خود با حفاظت از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری به ویژه آهوان دشت قراویز سرپل ذهاب نقش مهمی را در پاسداری از این گونه مهم و انفال خدادادی ایفا کرد و در سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان محیط بان نمونه کشوری معرفی شد.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۱۴ مرداد ماه اعلام کرده بود که: نظر به اینکه محیط بانان و همچنین حافظان عرصه محیط طبیعی و جنگل ها در پاسگاه های محیط بانی و جنگل بانی ممکن است در کنار هم باعث انتقال بیماری شوند، شایسته است سریعا نسبت به اخذ لیست این گروه از سازمان های مربوطه اقدام و واکسیناسیون آنها انجام شود.

بعد از فرمانده یگان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود: بعد از دستور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر واکسیناسیون محیط بانان، کد ملی و مشخصات ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان جمع آوری و به مراکز تعیین شده ارسال شد تا بدون از دست دادن زمان کار واکسیناسیون سریع آغاز شود.
۱۳۵۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟