دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار


سوال این است که چرا بعضی از جوانان امروزی به دنبال ازدواج با دختر پولدارتر از خودشان هستند,دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار




دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار

دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار


سوال این است که چرا بعضی از جوانان امروزی به دنبال ازدواج با دختر پولدارتر از خودشان هستند؟


دستیابی به آرزوها

برخی جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان صبر ندارند و هیچ تلاشی هم نمی‌کنند و می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و چه راهی آسان‌تر از ازدواج با یک دختر ثروتمند که می‌تواند آن‌ها را به هدف‌شان برساند.


جبران کمبودهای مالی

بعضی اوقات یک پسر برای جبران کمبودهای مالی خود در تلاش برای ازدواج با یک دختر پولدار است چون به گمانش فقط در این حالت است که می‌تواند همیشه از لحاظ مالی تامین شود و تمام کمبودها و واقعیات ناخوشایند گذشته از جمله فقر و وضعیت اقتصادی نامطلوب را جبران کند.


تربیت خانوادگی

ممکن است اعتقاد به ازدواج با یک دختر پولدار، طرز فکری باشد که پسران از نوع تربیت خانوادگی خود یاد گرفته‌اند. والدینی با این طرز فکر که پول همه چیز زندگی است و افراد پولدار همیشه خوشبخت‌تر و رشد یافته‌ترند، فرزندی را تربیت می‌کنند که نتیجه‌اش تصمیم پسرشان برای ازدواج با دختری ثروتمندتر از خودش خواهد شد.


معایب و مزایای این نوع ازدواج


تامین مالی زندگی و افزایش شانس برای پیشرفت اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع ازدواج است. در این بین، مشکل این ازدواج‌ها دقیقا برای افرادی است که سطح زندگی پسر بسیار پایین‌تر از دختر است و تناسب اصلا وجود ندارد. در چنین زندگی مشترکی همسر و خانواده اش چون وضعیت خوبی دارند، طبعا توقعات زیادی هم از پسر دارند که باید از پس آن بربیاید.

از خرید گرفته تا برگزاری مراسم ازدواج و نوع سفر رفتن تا سبک و کیفیت زندگی و ... . همه چیز باید بسیار سطح بالا انجام شود و شوهر ممکن است از پس آن بر نیاید و ناتوان شود. در چنین ازدواج هایی ممکن است دوستان و بستگان دختر با توجه به این‌که مرد پولدار نیست، او را قبول نکنند و به چشم فرو دست به او نگاه کنند. در این حالت اگر مدیریت درست در ارتباط بین زوج ها صورت نگیرد؛ کلا نوع رابطه ارتباط بالادست و فرودست خواهد شد. همچنین خانواده دختر چون سطح اقتصادی بالاتری دارند ممکن است درتصمیم گیری‌ها دخالت کنند و خود را صاحب نظر اصلی بدانند. شاید تا مدت‌ها این رفتارها مرد را چندان آزار ندهد اما در دراز مدت حس حقارت و تحقیر به وجود آمده، مرد را به لحاظ روحی تحت تاثیر قرار می‌دهد و عزت نفس او را از بین می برد و دچار بحران هویت می شود. در چنین شرایطی یا این ازدواج به جدایی می‌رسد یا به شکل دردناکی ادامه پیدا می‌کند و کشمکش و اختلاف بین زن‌و‌شوهر و احساس بد و شک در زندگی ‌ریشه می‌دواند.


حرف آخر


پسرانی که مایل به ازدواج با دختر پولدار هستند، بهتر است حتما با یک مشاور مشورت کنند و حداقلی از سایر فاکتورهای تناسب در ازدواج را هم در نظر بگیرند. فقط و فقط روی جنبه پولدارتر بودن دختر برای داشتن زندگی مشترک موفق، نباید متمرکز بود تا بعدش پشیمانی پیش نیاید.

این مطلب در تاریخ یکشنبه 28 شهریور 1400منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار
امتیاز:
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
64





نظر شما در مورد مطلب دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)