تردد مسافر از پایانه‌های مرزی زمینی با ترکیه همچنان ممنوع است


تردد مسافر از پایانه‌های مرزی زمینی با ترکیه همچنان ممنوع است

ارومیه- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت:  براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ممنوعیت تردد مسافر در پایانه های مرزی زمینی ایران با کشور ترکیه به قوت خود باقی بوده و تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است.

فروغ فاریابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف شایعات فضای مجازی تاکنون هیچ دستورالعمل و ابلاغیه ای برای بازگشایی پایانه های زمینی کشورمان با کشور ترکیه شامل سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو برای تردد مسافران ارسال نشده است.

وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی پایانه های مرزی ۲ کشور ایران و ترکیه برای تردد مسافران بسته شده و تردد هم اکنون صرفا جهت ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت هر ۲ کشور امکان پذیر است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از هموطنان و مسافران درخواست کرد که اخبار بازگشایی پایانه های مرزی با کشور ترکیه را از منابع رسمی و موثق پیگیری و از مراجعه و ازدحام در پایانه های مرزی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و سه پایانه سرو، رازی و بازرگان در این استان برای تردد با کشور ترکیه وجود دارد.

ایران ۵۵۰ کیلومتر مرز با ترکیه دارد.

مرزهای بین ۲ کشور از اوایل شیوع کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ بسته بوده و این روند پابرجاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس