166 کارگاه مهارت آموزی برای پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه برگزار می‌شود


166 کارگاه مهارت آموزی برای پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: طی دو سال 166 کارگاه برای آموزش نیروهای متخصص مورد نیاز پروژه های نفت و گاز استان برگزار می شود.  

یاور محمدی امروز( ۲۸ شهریور) در اولین جلسه شورای راهبردی پیگیری پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان، با اشاره به پیوست مهارت آموزی سند توسعه طرح های نفت، گاز و پتروشیمی در استان، اظهارکرد: در این پیوست مهارت آموزی 2500 نیروی مورد نیاز برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه وزارت نفت 47 میلیارد تومان برای آموزش نیروهای مورد نیاز کمک می کند، افزود: در کنار پیگیری اعتبارات، ظرفیت سنجی هایی را در مورد فضاهای مورد نیاز، امکانات و تجهیزات آغاز کرده ایم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده، طی مدت دو سال باید 166 کارگاه را برای تربیت نیروی متخصص جهت اشتغال در این پروژه ها برگزار کنیم که برگزاری 86 کارگاه آن در سال اول خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از فضاها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز را برای برگزاری این کارگاه ها داریم، بخشی از آن را باید تامین کنیم و برای بخشی نیز می توانیم از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت هایی که فعالیت های آموزشی دارند، استفاده کنیم.

محمدی با بیان اینکه باید شاخص هایی برای انتخاب افراد آموزش دیده هم در نظر گرفته شود، گفت: باتوجه به اینکه آموزش ها تخصصی است، هفته آینده نشستی را در این رابطه در تهران خواهیم داشت و باید شاخص هایی را برای جذب افراد طراحی کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بحث بکارگیری و جذب در این پروژه ها مطرح است، احتمالا با حجم زیادی از متقاضیان روبرو می شویم، بنابراین باید شاخص هایی را برای جذب آنها و آموزششان در نظر بگیریم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ادامه داد: سامانه ای هم برای ثبت نام افراد درحال راه اندازی داریم و امیدواریم بزودی با مشخص شدن بسیاری از برنامه ها کار ثبت نام ها آغاز شود.

وی در ادامه بااشاره به اجرایی شدن پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در تعدادی از شهرستانها، اعلام کرد: در نظر داریم به منظور جلوگیری از تردد نیروهای انسانی که می خواهند آموزش ببینند، در هر شهرستانی که پروژه دارد، کارگاه هایی را راه اندازی کنیم.

محمدی در پایان اعلام کرد: باید برای تربیت نیروی مورد نیاز برای هر پروژه با اجرایی شدن آن آموزش ها را شروع کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا