در اجرای پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم


در اجرای پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه از نیروهای بومی استفاده می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به در دست اجرا بودن 15 پروژه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ر استان، گفت: در اجرای این پروژه ها روی استفاده از نیروهای بومی تاکید داریم.

بهزاد باباخانی امروز( ۲۸ شهریور) در اولین جلسه شورای راهبردی پیگیری پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی، با اشاره به در دست اجرا بودن تعدادی طرح مهم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان، اظهار کرد: با تدوین سند طرح های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی اتفاقات بزرگی در این حوزه برای استان انجام شد.

وی افزود: این سند در ۱۵ فصل شامل ۱۵ طرح در استان اجرایی می شود که برخی از پروژه های آن در مرحله اجرا و برخی دیگر نیز در دست اجرا و انجام فرآیندهای لازم برای اجرا هستند.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در اجرای این پروژه ها زنجیره ارزش نفت، گاز و پتروشیمی در استان بصورت کامل در نظر گرفته است‌.

وی تصریح کرد: در زنجیره ارزش اول چهار طرح در حوزه اکتشافات، نگهداشت، افزایش تولید و توسعه میادین نفت و گاز را خواهیم داشت‌.

باباخانی اجرای سه واحد بزرگ شامل یک پالایشگاه و دو پتروشیمی را زنجیره ارزش دوم در اجرای این پروژه ها دانست و گفت: در حلقه سوم نیز صنایع پایین دست با ارزش افزوده بسیار بالایی برای استان در نظر گرفته شده و شش واحد پایین دست پتروشیمی در مناطق مختلف استان ایجاد خواهد شد.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه در اجرای این پروژه ها اقدامی کم سابقه در دستور کار قرار گرفته، اعلام کرد: با توجه در نظر گرفته شدن سیاست مهارت آموزی در تدوین سند طرح های توسعه ای نفتی، تفاهم نامه ای بین استانداری کرمانشاه، وزارت نفت و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده تا ۲۵۰۰ نیروی مستعد و آموزش دیده را برای این پروژه ها تربیت کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه از نیروهای بومی در پروژه های نفتی استفاده خواهیم کرد و مجبور به استفاده از نیروی غیر بومی نخواهیم بود.

باباخانی در ادامه به تغییر دولت‌ها و لزوم پیگیری جدی‌تر برای اجرای این پروژه ها اشاره کرد و گفت: براین اساس شورای راهبردی اجرای این سند در استان تشکیل شده تا در آن با حضور فرمانداران و سرمایه گذارانی که پروژه های نفتی استان را در حال اجرا دارند، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این پروژه ها، مشکلات پیش روی آنها نیز بررسی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!