همه مدیران باید از پروژه‌های نفت و گاز مانع زدایی کنند


همه مدیران باید از پروژه‌های  نفت و گاز  مانع زدایی کنند

استاندار کرمانشاه گفت: نباید اجازه دهیم مسائل اجتماعی نگرانی و دغدغه‌ای برای سرمایه گذاران بوجود آورد و آنها را از سرمایه‌گذاری در استان ناامید کند.

هوشنگ بازوند امروز( ۲۸ شهریور) در اولین جلسه شورای راهبردی پیگیری پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی استان، با اشاره به تدوین سند توسعه پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان، اظهار کرد: وقوع هشت سال جنگ تحمیلی باعث شد تا کرمانشاه هشت سال فرصت قرار گرفتن در مسیر توسعه را از دست بدهد و اکنون این سند فرصتی را فراهم کرده تا این عقب ماندگی جبران شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی اجرایی شدن این سند در استان، افزود: باتوجه به نقشی که این پروژه ها می توانند در ایجاد جهش تولید برای استان به همراه داشته باشند، شورای راهبردی پیگیری پروژه های نفتی را در استان تشکیل داده ایم تا طبق شعار سال از این پروژه ها پشتیبانی و مانع زدایی کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این پروژه ها در تعدادی از شهرستانهای استان درحال اجرا هستند، گفت: در راستای رفع مشکلات پیش روی این پروژه‌ها، انتظار می رود که فرمانداران هر شهرستانی که این پروژه ها در آنها در حال اجرا هستنند، به خوبی پای کار باشند.

وی افزود: فرمانداران نباید اجازه دهند کوچکترین دغدغه ای برای سرمایه گذارانی که برای اجرای این پروژه ها ورود کرده اند، ایجاد شود و باید مدام با آنها در ارتباط باشند و مشکلات پیش روی پروژه ها را از آنها جویا شوند.

بازوند تاکید کرد: پیگیری مشکلات سرمایه گذاران به آنها انگیزه می دهد تا فعالیت های سرمایه گذاری خود را در آن شهرستان ادامه دهند.

وی بااشاره به وجود برخی مشکلات اجتماعی پیش روی برخی از پروژه های حوزه نفت استان، اضافه کرد: نباید سرمایه گذاران را درگیر این مشکلات کرد تا ناامید شوند، چراکه سرمایه گذار دنبال منافع و توسعه سرمایه خود است و ما نیز باید از سرمایه آنها حفاظت و حمایت کنیم تا اشتغالزایی کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اجرایی شدن سند توسعه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در استان نیازمند یک مدیریت میدانی و جهادی است، گفت: از مدیران دستگاه های ذیربط و فرمانداران هر شهرستان می خواهیم که بصورت جدی از این پروژه ها پشتیبانی و مانع زدایی کنند.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز بااشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: دشمن زمانی از طریق نظامی به کشور ما حمله کرد تا ما را از پای دربیاورد و اکنون نیز در جبهه دیگری یعنی حوزه اقتصادی به نبرد با ما پرداخته است.

وی اضافه کرد: با وجود همه مانع تراشی های دشمن، در همه زمینه ها پیشرفت های خوبی کرده ایم و اجرای تعداد قابل توجهی پروژه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان کرمانشاه هم می تواند جهش و حرکت قابل توجهی را برای استان به همراه بیاورد.

ریحانی ادامه داد: اجرای این پروژه ها می تواند تاثیرات خوب اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... را برای استان به همراه داشته باشد.

وی بااشاره به درحال اجرا بودن تعدادی از این پروژه ها، اعلام کرد: باید تلاش کنیم تا موانع پیش روی اجرای آنها را برداریم.

فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه(ص) ادامه داد: یکی از نخستین اقدامات برای اجرای این پروژه ها تربیت و آموزش نیروهای متخصص است که در این زمینه سپاه استان هم می تواند ورود کند، چراکه درحال حاضر در زمینه مهارت آموزی به سربازان هم گام های خوبی را برداشته است.

این مسئول در خاتمه خواستار استفاده از نیروهای بومی برای اجرای این پروژه ها در استان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت