پیوستن ایران به سازمان شانگهای ضعف بازاریابی کشور را رفع می‌کند


پیوستن ایران به سازمان شانگهای ضعف بازاریابی کشور را رفع می‌کند

تهران – ایرنا - سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی معتقد است با پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای، ضعف کشور در بازاریابی و معرفی محصولات برطرف خواهد شد.

«محسن زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای به عنوان نهمین عضو دائم این سازمان گفت: یکی از مشکلات اقتصاد ایران علاوه بر تحریم، ضعف ما در بازاریابی است به طوری که نتوانستیم محصولات خود را به درستی معرفی کنیم. از این جهت پیوستن به بازارهای منطقه ای این مشکل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: پیوستن به چنین بازارهایی هم هزینه واردات کالاها راکاهش خواهد داد، هم بازارهای اقتصادی و تجاری کشور را معرفی می‌کند و هزینه بازاریابی و معرفی محصولات به دنیا کاهش می‌یابد.

رییس کمیته رفع موانع تولید مجلس با بیان اینکه دولت‌ها و ملت‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند، اظهارداشت: این کشورها رویکرد خصمانه با جمهوری اسلامی ایران ندارند و بازاری با جمعیت حدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد را شامل می‌شوند که ظرفیت مناسبی در حوزه تجارت و اقتصاد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: هر چقدر جمهوری اسلامی ایران به چنین کنوانسیون‌ها و سازمان‌هایی بپیوندد، فرصت مغتننمی برای بهبود شرایط اقتصادی و تجاری کشور خواهد بود.

زنگنه ادامه داد: کشورهایی که در اقتصاد و تجارت دنیا حرفی برای گفتن دارند، صرفا صادرکننده یا وارد کننده یک محصول نیستند. یعنی درعین حال که صادرکننده محصول هستند، وارد کننده نیز می‌باشند. بر همین اساس در مراوداتی که کشور به عنوان مثال با چین دارد، همان محصولاتی که وارد می‌کند شبیه همان‌ها را نیز می‌تواند صادر کند.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید تاکید کرد: کشورهای قوی در این حوزه مانند آمریکا و روسیه هم از آنجا که به دنبال حفظ بازارهای جهانی و موفقیت در پاسخ به نیاز داخل هستند، فقط تبدیل به صادرکننده صرف نمی‌شوند. بر همین اساس کشور در بسیاری از محصولات با کشورهای عضو سازمان همکاری‌هایی شانگهای ازجمله چین می‌تواند مبادله تجاری موفق داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: محصولاتی مانند صنایع دستی، فرش، برخی از محصولات کشاورزی از جمله زعفران، خرما، کشمش تا تکنولوژی که کشور در صنایع های‌تک دارد، ‌تولیدات سنگ آهن، مس، آلومینیوم و حتی لوازم خانگی از جمله محصولاتی است که می‌توانیم صادرکننده باشیم. از طرفی شبیه همین محصولات را نیز وارد کنیم.

زنگنه یادآورشد: با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای مشکلات کمبود قطعات صنایع برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای با موافقت همه اعضا، نهمین عضو دائم این سازمان شد. این مهم با درخواست روسیه و پذیرش تاجیکستان به عنوان رییس دوره‌ای شانگهای و موافقت همه کشورهای عضو رقم خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس