فرمانده ارتش در شمال شرق کشور:امنیت در مرزهای شرقی ایران برقرار است


فرمانده ارتش در شمال شرق کشور:امنیت در مرزهای شرقی ایران برقرار است

مشهد- ایرنا- فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: هیچ مشکلی در امنیت مرزهای ایران وجود ندارد و در حال حاضر تمامی مرزهای شرقی و مشترک ایران با کشور افغانستان نیز در امنیت کامل است.

امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقرار همیشگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی در تمامی مرزهای شرقی ایران، امنیت کاملی را برقرار کرده است.

وی ادامه داد: به رغم برخی تحرکات جنگی در افغانستان طی چند ماه گذشته جای هیچ گونه نگرانی برای مردم ایران اسلامی وجود ندارد زیرا نیروهای مسلح کشور در طول شبانه روز با چشمانی باز و با صلابت و اقتدار همیشگی خود آماده مقابله با هرگونه تحرک خصمانه‌ای هستند.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: نیروهای مسلح مستقر در مرزهای شرقی کشور با تمام قوا و هوشیاری ترفندها و نقشه های شوم دشمنان را رصد کرده و در صورتی که خطایی از سوی آنها سر زند جواب سختی از سوی نیروهای مسلح ایران اسلامی دریافت خواهند کرد.

آذریان افزود: برقراری امنیت یکی از مهمترین وظایف نیروهای مسلح است که با افزایش امکانات و به کارگیری نیروهای کارآمد در حال افزایش بوده و توان و آمادگی تک تک نیروهای مسلح کشورمان مثال زدنی است.

وی اضافه کرد: نیروهای متحرک هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از تحرک بالایی برخوردار باشند و قبل از رسیدن نیروهای دشمن به مرز، آنها را غافلگیر کنند.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی مستقر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان در کنار یکدیگر با تمام توان و آمادگی ایستاده اند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

آذریان افزود: مردم ایران اسلامی از همه نیروهای مسلح کشور که در اقصی نقاط کشور در حال حفاظت از آب و خاک این کشور هستند انتظار دارند که همچون همیشه حافظ حریم کشور باشند و بدون شک دعای آنها همیشه بدرقه راه نیروهای مسلح ایران اسلامی و خانواده های آنها خواهد بود.

وی تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که همچون همیشه و تحت هیچ شرایطی نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و نیروهای مسلح ایران اسلامی با صلابت و توان همیشگی خود اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه ای به آب و خاک کشور وارد شود.

بازدید از یگانهای نظامی مستقر در مرز دوغارون از دیگر برنامه های سفر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان، فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور به گذرگاه زمینی دوغارون بود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد واقع است.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن