آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟


آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

گجت نیوز این روزها تب استخراج بیت کوین در میان مردم رواج پیدا کرده است. در آموزش استخراج بیت کوین خواهید آموخت که چگونه bitcoin ماین کنید. دنیای رمز ارزها، یک سرمایه‌گذاری پرمنفعت بالقوه محسوب می‌شود و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. استخراج بیت کوین، موضوع پیچیده‌ای است و احتمال این نیز وجود دارد... نوشته آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه...

این روزها تب استخراج بیت کوین در میان مردم رواج پیدا کرده است. در آموزش استخراج بیت کوین خواهید آموخت که چگونه bitcoin ماین کنید.

دنیای رمز ارزها، یک سرمایه‌گذاری پرمنفعت بالقوه محسوب می‌شود و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. استخراج بیت کوین، موضوع پیچیده‌ای است و احتمال این نیز وجود دارد که اطلاعات فراوان موجود در اینترنت، شما را گیج کند. از همین رو، در این مطلب قصد داریم تا آموزشی ساده از نحوه استخراج بیت کوین را به شما ارائه کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

استخراج یا ماین کردن بیت کوین چیست؟

آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

برای آنکه هر تراکنش بیت کوین دنبال شود، از بستری به نام بلاک چین استفاده می‌شود. استخراج بیت کوین نیز فرآیند اعتبارسنجی و معتبر ساختن این تراکنش‌ها است. استخراج‌ کننده‌ها، رسیدهای تراکنش‌ها را بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل نمایند که هیچ کاربری از یک بیت کوین به طور همزمان استفاده نکرده باشد.

چطور این تراکنش‌ها اعتبارسنجی می‌شوند و این کار چه منفعتی برای شما دارد؟

هر استخراج‌کننده برای اعتبارسنجی موفق یک بلاک، سهمی از بیت کوین را برای تکمیل کار دریافت می‌کند. هر بلاک حدود یک مگا بایت حجم دارد و هر داده یک مگا بایتی به طور میانگین شامل بیش از دو هزار و پانصد تراکنش است.

البته لازم به ذکر است که مقدار بیت کوینی که استخراج‌کننده یا ماینر برای هر تراکنش دریافت می‌کند به طور مدام در حال کاهش است و تعداد استخراج‌کننده‌ها نیز به طور مداوم در حال زیاد شدن هستند.

این فرایند به نام الگوریتم اثبات کار شناخته می‌شود. برای اینکه شما به پاداش انجام کار خود دست پیدا کنید، شما باید اولین استخراج‌ کننده‌ای باشید که این فرایند را انجام بدهد. و اگر کسی قبل از شما آن را انجام بدهد، هیچ بیت کوینی دریافت نخواهید کرد.

با توجه موارد ذکر شده، احتمال اینکه استخراج بیت کوین برای شما سودآور باشد، بسیار اندک است. علاوه بر همه این موارد، شما باید هزینه‌های بسیار زیاد آن همچون سخت‌افزارهای گران قیمت، مصرف برق، نگهداری، ساعات کاری و غیره را در نظر داشته باشید.

نحوه عملکرد ماین کردن بیت کوین چگونه است؟

کامپیوتر شما باید یک رشته از بیت‌های خاص تحت عنوان هش ۶۴ رقمی را پیدا کند که کمتر یا برابر با هش هدفی است که توسط هر تراکنش در بستر بلاک چین قرار داده شده است.

هش هدف چگونه قرار داده می‌شود؟ یک تابع رمزنگاری هش همچون تابع SHA-256، مقداری داده به عنوان ورودی دریافت می‌کند و یک رشته با طول معین از اعداد یا بیت‌ها ایجاد می‌کند.

آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

این تابع برای هر ورودی، یک خروجی تولید می‌کند و این به معنای آن است که اگر شما یک کاراکتر از فایل ابتدایی را تغییر بدهید، هش نهایی به طور کامل تغییر می‌کند. هیچ راه آسان و بهتری برای تولید دوباره هش هدف نیست. تنها راه، تولید تمام حالات ممکن است تا در نهایت یکی از آنها همخوانی داشته باشد. به این عمل محاسباتی سنگین، استخراج بیت کوین گفته می‌شود.

آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

هر هش، دارای حدس‌های احتمالی بسیار زیادی است. از همین رو، برای بدست آوردن پاداش هر بلاک، مقدار بسیار زیادی محاسبه باید انجام شود.

چگونه بیت کوین ماین کنیم؟

آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

در ابتدا، شما باید یک تراشه الکترونیکی ASIC به معنای مدارهای مجتمع با کاربرد خاص را خریداری نمایید. تراشه‌های الکترونیکی اسیک کم مصرف هستند و تنها برای یک عمل خاص و در این مورد، برای استخراج بیت کوین ساخته شدند.

کامپیوترهای معمولی شما با سی‌ پی‌ یو و جی‌ پی‌ یو های اینتل یا ای ام دی، قادر به استخراج بیت کوین هستند اما آنها نیروی محاسباتی لازم برای استخراج بیت کوین با هر گونه بهره‌وری را ندارند.

پس از بدست آوردن تراشه اسیک، ادامه کار بسیار ساده است.

۱. نرم‌افزارهای استخراج بیت کوین همچون MultiMiner یا Easyminer را دانلود و نصب کنید.

۲. نرم‌افزار را باز کنید. به طور معمول، اطلاعات اولیه همچون کوین منتخب شما، بستر استخراج و تنظیمات مدنظر شما را باید وارد کنید.

۳. نرم‌افزار را اجرا کنید و اجازه بدهید، کامپیوتر شما کار را انجام بدهد. بیت کوین های حاصل از استخراج نیز در یک کیف پول نگهداری خواهند شد.

بستر استخراج، بستری است که در آن، مجموعه‌ای از استخراج‌کننده‌ها منابع را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا بتوانند تراکنش‌های بیشتری نسبت به استخراج‌کننده انفرادی اعتبارسنجی کنند. بسته به مشارکت هر استخراج‌کننده نیز بیت کوین های بدست آمده، بین اعضا تقسیم می‌شود.

سخت‌افزار استخراج بیت کوین

هزینه لازم برای تجهیزات استخراج بیت کوین بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار است. قیمت این تجهیزات بر اساس سرعت هش و مصرف انرزی آن متغییر است. سرعت هش، سرعتی است که هر تجهیزات استخراج بیت کوین قادر به حل مسئله هش است.

خرید تجهیزات استخراج بیت کوین به وضعیت شما بستگی دارد. شما می‌توانید یک دستگاه کاملا باکیفیت خریداری کنید یا اینکه اقدام به خرید چندین دستگاه با صرفه کنید.

در حال حاضر، یک دستگاه استخراج بیت کوین Antminer S19 Pro با قابلیت تولید ۱۱۰ تریلیون هش بر ثانیه، ارزشی بین ۱۵ هزار تا ۱۹ هزار دلار دارد. از سوی دیگر، دستگاه Antminer T9+s با قابلیت تولید ۱۰.۵ تریلیون هش بر ثانیه، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار ارزش دارد.

هزینه برق ماین کردن بیت کوین

هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین بستگی به محل و منطقه شما دارد. مصرف برق دستگاه‌های استخراج بیت کوین بین ۹۰۰ وات تا ۴۰۰۰ وات است و بسته به هزینه برق برای هر وات در منطقه شما، هزینه برق استخراج بیت کوین بدست می‌آید. دستگاه‌های استخراج بیت کوین مصرف برق بسیار زیادی دارند.

زمان استخراج بیت کوین

زمان استخراج بیت کوین بستگی به تنظیمات دستگاه شما دارد. شرکت‌هایی که منابع خود را صرف استخراج بیت کوین می‌کنند و به آنها مزرعه بیت کوین گفته می‌شود، با تنظیمات ایده‌آل دستگاه‌های خود، قادر به استخراج یک بیت کوین در هر ده یا پانزده دقیقه هستند. البته، این موضوع در رابطه با استخراج‌کننده‌های فردی صادق نیست. این استخراج‌کننده تنها بخش کوچکی از بیت کوین را در هر ماه به عنوان درآمد بدست می‌آورند.

آیا استخراج بیت کوین سودآور است؟

آموزش استخراج بیت کوین ؛ چگونه bitcoin ماین کنیم؟

از آنجا که استخراج بیت کوین بسیار هزینه‌بر است و درآمد حاصله از آن نیز بسیار اندک است، حقیقت این است که استخراج بیت کوین به صورت انفرادی اصلا سودآور نیست و هزینه‌ها بر درآمدها غلبه می‌کند. هر چند، اگر هزینه برق در منطقه شما بسیار اندک است و تجهیزات استخراج بیت کوین خوبی دارید، مشارکت در بستر استخراج ممکن است برای شما سودآور باشد.

نگهداری بیت کوین در کیف پول

حال، شما می‌دانید که چطور بیت کوین استخراج کنید اما بیت کوین هایی که از آن بدست آورده‌اید را باید در یک کیف پول دیجیتالی نگهداری کرد. این کیف پول، دارای یک آدرس عمومی و یک کلید خصوصی است. این آدرس عمومی این امکان را فراهم می‌آورد تا دیگران به کیف پول شما، بیت کوین بفرستند که در اینجا، درآمد بیت کوینی شما از استخراج مستقیما به کیف پول شما واریز خواهد شد. کلید خصوصی نیز برای دسترسی شما به محتوای کیف پول است. بدون کیف پول، شما قادر به مبادله بیت کوین نخواهید بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس