محمدباقر ذوالقدر، دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست + بیوگرافی و سوابق


محمدباقر ذوالقدر، دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام کیست + بیوگرافی و سوابق

طی حکمی از سوی آیت الله آملی لاریجانی محمد باقر ذوالقدر به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند محسن رضایی، باصدور حکمی، محمدباقر ذوالقدر را به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

سوابق و بیوگرافی محمدباقر ذوالقدر


محمدباقر ذوالقدر (زاده ۱۳۳۳، فسا) از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و معاون راهبردی و همچنین حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است.

او معاون و قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در دولت نهم به سمت معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در دوره مصطفی پورمحمدی با کسب مجوز از رهبر معظم انقلاب منصوب شد، که در سال ۱۳۸۶ برکنار شد.



زندگی‌نامه
ذوالقدر متولد سال ۱۳۳۳ شهر فسا (استان فارس) است. وی در دوران قبل از انقلاب و از اوان نوجوانی وارد فعالیت‌های مذهبی و سیاسی شد و در جریان انقلاب سال ۱۳۵۷ خورشیدی، با الحاق به گروه‌های انقلابی، به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پیوست. وی قبل از انقلاب، تحصیلات خود را نیز در رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی به پایان رساند.

او پس از پیروزی انقلاب، نخستین فعالیت‌های خود را از کمیته‌های انقلاب اسلامی آغاز کرد و سپس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در دوران جنگ تحمیلی عراق به ایران، مسئولیت آموزش سپاه را برعهده داشت و سپس فرمانده قرارگاه جنگ‌های نامنظم سپاه شد. همسرش خانم صدیقه بیگم حجازی است که از ابتدای سال ۱۳۸۶ به عنوان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به کار می‌باشد.

پس از جنگ تحمیلی
سردار محمدباقر ذوالقدر پس از جنگ به مدت ۸ سال (در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی)، رئیس ستاد مشترک سپاه بود و پس از آن، ۸ سال نیز جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وقت بود. وی پس از جنگ نیز تحصیلات خود را در مقطع دکتری در رشته مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد.



معاونت امنیتی وزارت کشور
او در سال ۱۳۸۴ در دولت نهم به سمت معاونت وزارت کشور و معاون امنیتی انتظامی این وزراتخانه منصوب شد. روابط عمومی وزارت کشور اعلام کرد:، چون سردار ذوالقدر با حکم فرمانده کل قوا و رهبر انقلاب در سمت جانشین فرماندهی کل سپاه فعّالیت داشت، با کسب مجوز از رهبری به سمت جدید منصوب شد.



تحصیلات
سردار ذوالقدر قبل از انقلاب لیسانس اقتصاد را از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به پایان رساند و آخرین مقطع تحصیلی وی دکترای مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی بوده‌است.

منبع:جماران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج