فرماندار بروجن:مصوبات ملی بازگشایی مدارس برای کادر آموزشی تشریح شود


فرماندار بروجن:مصوبات ملی بازگشایی مدارس برای کادر آموزشی تشریح شود

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و شیوع ویروس کرونا گفت: مصوبات ملی بازگشایی مدارس باید برای کادر آموزشی در شهرستان بروجن تشریح شود.

مسعود ملکی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان بروجن تاکید کرد: جلساتی با کادر آموزشی و مدیران مدارس برگزار و این مصوبه‌ها برای آنان تشریح شود تا دانش‌آموزان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ،بتوانند با آرامش خاطر و بدون نگرانی والدین در کلاس‌ها حضور یابند و آموزش‌ها حضوری باشد.

وی بازگشایی مدارس شهرستان بروجن را تابع مقررات ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی معروف به طرح (06)صفر شش، به‌منظور بازگشایی مدارس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای دانش‌آموزان، معلمان و والدین آن‌ها مورد تجه تمامی مسوولان مرتبط باشد.

ملکی تصریح کرد: در این دستورالعمل توجه به بهداشت ساختمان، ابزار، تجهیزات و مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته و بر تعطیلی بوفه‌های تغذیه‌فروشی در مدارس تاکید شده است.

وی یادآور شد: رعایت بهداشت، حفاظت فردی و مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، دانش‌آموزان دارای بیماری‌های ویژه و غربال‌گری دانش‌آموزان و کادر آموزشی در قالب ۷۰ مصوبه ابلاغ شده است.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان بروجن اظهار داشت: البته آموزش در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری است.

وی گفت: ‌براساس دستورالعمل ابلاغی از سطح ملی، تمامی مردم به‌ویژه آموزگاران، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها باید از طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا استقبال کنند.

ملکی تاکید کرد: در همین راستا نوع و نحوه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود تا گروه‌های هدف آموزش بتوانند با حضور در پایگاه‌های مشخص، واکسن خود را دریافت و تزریق کنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نیز با اشاره به لزوم اجرای واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا گفت: با تعیین نوع واکسن دانش‌آموزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم از دوشنبه آغاز خواهد شد.

زهره شیرانی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا، لازمه فعالیت حضوری مدارس، دریافت حداقل یک دُز واکسن از سوی معلمان، دانش‌آموزان، والدین، ‌سرایداران و ‌راندگان سرویس‌های مدارس است.

وی افزود:‌ در تزریق واکسن فرهنگیان علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۷ درصد دُز نخست و ۳۱ درصد دُز دوم را دریافت و تزریق کرده‌اند.

شیرانی یادآور شد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، واکسیناسیون حداکثری معلمان، از الزام‌های بازگشایی مدارس به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۸ شهریورماه، ۲۱۱ هزار و ۹۷۷ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده که براساس آن ۷۵ هزار و ۷۰۸ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

براساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پُرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام