امام جمعه شهرکرد:تشکیل قرارگاه کمک مومنانه یکی از نقاط برجسته کشور است


امام جمعه شهرکرد:تشکیل قرارگاه کمک مومنانه یکی از نقاط برجسته کشور است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تشکیل و فعالیت قرارگاه‌های کمک مومنانه و محسنانه ،از نقاط برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و الگویی برای آیندگان کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در نشست هماهنگی پانزدهمین رزمایش مواسات و کمک مومنانه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، تشکیل و فعالیت قرارگاه‌های کمک مومنانه و محسنانه در سراسر کشور اقدامی قابل‌توجه در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به بیماران کرونایی بود.

وی افزود: گروه‌هایی نیز در سراسر کشور به موازات این قرارگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در دوران شیوع ویروس کرونا فعال شد.

نکونام تصریح کرد: در این دوران، اختصاص کمک‌های مومنانه و محسنانه از سوی مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی به‌طور مطلوبی فعال شد و در زمینه تامین جهیزیه، حمایت از زوج‌های جوان و تهیه اقلام، وسایل و تجهیزات نیازمندان کمک کردند.

وی یادآور شد: تمامی گروه‌های مختلف برای مقابله با سویه جدید احتمالی ویروس کرونا باید آماده باشند و این نوع کمک‌های مومنانه ، با بهره‌مندی از منابع اعتباری ملی و خیران نیک‌اندیش ادامه‌دار و مستمر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در این راستا باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌موقع شود.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس گفت: تمامی دانش‌آموزان نیازمند استان باید از طرح مِهر و سایر طرح‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

نکونام ۳۱ شهریورماه سال‌روز آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را اوج افتخارآفرینی اعلام و تاکید کرد: دفاع مقدس باید برای نسل‌های آینده حفظ و زنده نگه داشته شود.

وی افزود: دستاوردهای دوران دفاع مقدس و اقدامات انجام شده برای کمک‌های مومنانه و محسنانه در دوران شیوع ویروس کرونا برای مردم نمایش داده و اطلاع‌رسانی شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: افراد آموزش دیده از گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بسیج سازندگی برای کمک به کادر سلامت، بهداشت و درمان معرفی شوند تا با کمبود نیروی انسانی در حوزه واکسیناسیون و مقابله علیه ویروس کرونا مواجه نشویم.

وی یادآور شد: طرح مهرواره اوج سازمان تبلیغات اسلامی با هدف امام‌محوری و مسجدمحوری در محله‌ها اجرایی شود.

نکونام اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها باعث بالندگی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در دوران شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال کمک مومنانه با همکاری نهادهای حمایتی استان در قالب بسته‌های معیشتی، بهداشتی، جهیزیه، بخشش اجاره بهای اماکن و کارت هدیه نقدی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

پانزدهمین رزمایش مواسات و کمک مومنانه چهارمحال و بختیاری همزمان با رژه خودرویی به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه هفته جاری در بلوار آیت‌الله کاشانی شرقی (کاشانی جدید) شهرکرد برگزار خواهد شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۸ شهریورماه، ۲۱۱ هزار و ۹۷۷ مورد تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده که براساس آن ۷۵ هزار و ۷۰۸ مورد مبتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

براساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت قرمز (پُرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس