موردی از ابتلای گروهی دانشجویان به کرونا نداشته ایم/ ارتقای ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیر کبیر در سال تحصیلی جدید


موردی از ابتلای گروهی دانشجویان به کرونا نداشته ایم/ ارتقای ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیر کبیر در سال تحصیلی جدید

معتمدی گفت: در دوران کرونا موردی از ابتلای گروهی دانشجویان به بیماری نداشته ایم و در سال تحصیلی جدید ظرفیت‌های خوابگاهی را افزایش خواهیم داد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و هیچ زمانی به علت کرونا خوابگاه‌ها را تعطیل نکرده ایم، بلکه تراکم آن‌ها را کاهش داده ایم.

او افزود: حدود ۱۰ درصد از خوابگاه‌ها ظرفیت پذیرش دانشجو را داشت، به این معنی که در هر اتاق یک نفر و حداکثر دو نفر سکونت داشتند و به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا همواره سعی داشته ایم تا این تعداد بیشتر نشود.

معتمدی تصریح کرد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر را افزایش خواهیم داد و تعداد آن‌ها را به ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر خواهیم رساند، اما انجام این روند بستگی به شرایط دارد، برای مثال اگر شهر‌ها قرمز باشند شیوه نامه‌ها متفاوت است و اگر رنگ دیگری باشند مطابق آن‌ها عمل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: سکونت ۱۵۰۰ دانشجو یک سوم ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که به علت ویروس کرونا نباید جمعیت خود را افزایش دهیم؛ چرا که باید منتظر بهبود بیماری باشیم تا بتوانیم فعالیت موفقی داشته باشیم.

تراکم خوابگاه ها؛ مهم‌ترین دغدغه دانشگاه امیرکبیر

معتمدی درباره وضعیت تغذیه و رستوران‌های دانشجویان در دوران کرونا با توجه به حضوری شدن دروس عملی گفت: شاید بیشترین دغدغه دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوابگاه‌ها باشند؛ چرا که شبانه روزی هستند و تراکم جمعیت بالاست و به همین صورت ارتباط دانشجو‌ها با یک دیگر نزدیک است.

او اضافه کرد: تاکنون شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورتی عمل کرده ایم که با تجمع دانشجویان کرونایی در خوابگاه مواجه نشویم، یعنی دانشجویان زیادی در یک محل بعد از تجمع کرونا نگرفته اند و اگر هم کسی مبتلا شود مکانی را برای درمان او در نظر گرفته ایم تا بتوانیم به مراکز بهداشتی فرد بیمار را معرفی کنیم و زودتر شاهد بهبود او باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: هیچ مشکلی در خصوص ابتلای جمعی دانشجویان به کرونا نداشته ایم؛ چرا که شیوه نامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت کرده ایم، اما در سال تحصیلی جدید ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پذیرش افزایش می‌یابد تا بتوانیم برنامه‌های آموزشی را اجرا کنیم. برای مثال، ضرورت دارد که امسال بخشی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام پروژه‌های عملی خود در دانشگاه حضور داشته باشند که به اینصورت باید شرایط خوابگاه‌ها و رستوران‌ها و ... را برای حضور دانشجویان مهیا کنیم.

معتمدی با بیان اینکه ترم جاری یک ترم عادی هم نخواهد بود، تاکید کرد: از نظر حضور در ترم کنونی بسیار فعال‌تر از سه ترم گذشته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

دروس عملی دانشگاه امیرکبیر حضوری برگزار می‌شوند/ احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر آغاز شد

آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها در سطح کشور

ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد

دانشجویان، برای اطلاع از نوع آموزش در ایام کرونا با دانشگاه خود تماس بگیرند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403