16 هزار و 912 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد


16 هزار و 912 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: 16 هزار و 912 مورد بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گرانفروشی امسال از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد.

«محمدجواد قربانیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک‌هزار و ۶۰۰ پرونده در جریان بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی در سال جاری تشکیل و به مراجع تعزیراتی تحویل شد.

وی، ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته را سه هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: گرانفروشی ، درج نشدن قیمت، کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و عدم صدور فاکتور مهمترین تخلفات ثبت شده مربوط به اصناف استان مرکزی در سال جاری است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر بازررسی‌های انجام شده، امسال سه هزار و ۸۴ مورد گزارش مردمی به ستاد خبری سازمان ارسال شده که ۲ هزار و ۶۲۹ مورد آن تلفنی ، ۳۳۵مورد حضوری و ۱۲۰ مورد کتبی بود.

قربانیان بیان کرد: سه هزار و ۶۲۰ مورد بازرسی امسال نیز در خصوص مبارزه با قاچاق کالا انجام شد که در این راستا ۲۳ پرونده به ارزش ریالی ۱۷۷ میلیارد ریال تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر بازرسی‌های انجام شده از سوی سازمان صمت استان مرکزی یک‌هزار و ۱۴۰ گشت مشترک نیز با اداره کل تعزیرات، دانشگاه‌های علوم پزشکی، اماکن عمومی و سایر نهادهای نظارتی از سوی این نهاد انجام شده است.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۷۳ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06